Noticias
"Tots els marroquins roben": és odi!
Plantar cara a l'odi. Quan falta un any per a les eleccions municipals i amb unes enquestes que cada vegada més confirmen la polarització de la societat, la Taula d'Entitats del Tercer Sector arrenca una campanya per lluitar contra els discursos que ataquen les minories, des dels estrangers fins als gitanos, passant pel col·lectiu LGBTIQ+ i els jubilats. L'ens alerta que la xenofòbia i l'aporofòbia han entrat en els barris més vulnerables de la mà de figures d'extrema dreta que ofereixen falses solucions per a l'increment de la justícia i la desigualtat.
Finalitza sense incidents la ‘rave’ de Llardecans, amb majoria d'assistents francesos
La festa rave que va començar dissabte a Llardecans (Segrià) ha finalitzat sense incidents aquesta matinada. Segons els Mossos d’Esquadra, diumenge a la tarda ja van començar a marxar alguns dels assistents —majoritàriament francesos— sense cap mena d’intervenció policial.
Tallat un carril a l'AP-7 entre Roda de Berà i Tarragona per un accident
Un accident entre un camió i un cotxe a les 7 hores ha obligat a tallar la circulació en un carril de l'AP-7 a Roda de Berà, en direcció a Tarragona. L'accident ha tingut lloc per causes que es desconeixen i ha derivat en l'incendi dels vehicles. Els bombers hi treballen amb quatre dotacions.
Mor l'històric humorista gràfic Jordi Amorós, el subversiu Ja
Un dels pilars de l'humor gràfic de casa nostra, Jordi Amorós (Barcelona, 1945), conegut amb el pseudònim de Ja, mestre de la sàtria i realitzador pioner, ha mort als 82 anys. Va ser un dels grans noms de la mítica El Papus, amb la qual va afrontar una vuitantena de denúncies i fins i tot un consell de guerra, i es va mantenir actiu a revistes com El Jueves i Mongolia. Publicista, guionista, animador i productor, va dirigir la primera pel·lícula d'animació, Historias de amor y masacre, la sèrie de dibuixos animats Mofli, el último koala i la pel·lícula Despertaferro.
Els Mossos detenen al Baix Camp dos piròmans, un home i una dona
Els Mossos han detingut a Reus un home i una dona per provocar quatre incendis del Baix Camp. El primer foc va ser el 18 d'abril, quan van incendiar un vehicle agrícola a Vilanova d'Escornalbou. També se'ls imputen tres focs més a l'Argentera, Pratdip i Colldejou la tarda del 23 d'abril.
15/08/2025 