Noticias
El Govern es compromet a negociar el traspàs dels hospitals que va destapar un reportatge de l'ARA
Fa unes setmanes l'ARA publicava un reportatge que posava sobre la taula que tots els grans hospitals públics de l'Institut Català de la Salut i els centres d’atenció primària (CAP) històrics estan adscrits a la Generalitat. Tanmateix, en molts casos, la titularitat no correspon al govern català, sinó a la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS). Aquesta situació obliga la Generalitat a assumir els costos de manteniment, reformes i inversions d'uns equipaments dels quals no és propietària. Aquest dimecres, el diputat d'ERC Carles Campuzano, arran de l'article de l'ARA i la investigació de la historiadora Neus Morán, ha portat aquesta qüestió al Parlament, i la consellera d'Economia, Alícia Romero, s'ha compromès a negociar amb l'estat el traspàs de la titularitat dels edificis.
A la contra
De fit a fit
Pedro Sánchez es treu la corbata
Camisa blau cel, americana oberta i sense corbata. Pedro Sánchez ha entrat amb aquest look casual a l'hemicicle del Congrés dels Diputats en un dia d'alta tensió política i judicial a Madrid: a la mateixa hora José Luis Rodríguez Zapatero arribava a l'Audiència Nacional per declarar com a imputat per tràfic d'influències, blanqueig de capitals, delicte fiscal i contraban. Ja era prou la pressió avui com per haver-se de posar una corbata. S'hi han afegit les seves primeres espases: Carlos Cuerpo, que havia arribat amb una de blava, i Félix Bolaños, que en portava una de vermella.
'Pasapalabra' viu un canvi històric: adeu al 'rosco', hola a una nova prova final
Punt d'inflexió a Pasapalabra. El concurs d'Antena 3 viurà aquest dijous una nit històrica i no especialment alegre: s'acomiadarà definitivament del rosco, la popular prova final que permet als concursants accedir al gran pot econòmic. L'eliminació es deu a la sentència de finals de maig del Tribunal Suprem que confirmava que la prova forma part d'una obra protegida per la propietat intel·lectual i que la seva titularitat correspon a l'empresa neerlandesa MC&F i no a ITV, la productora que llicencia els drets d'emissió del concurs a Antena 3. La decisió judicial implica que la cadena no pot emetre el rosco. A més, per complir amb la sentència Antena 3 també ha hagut d'eliminar de la seva plataforma online, Atresplayer, les entregues del concurs en què apareix la prova, un total de 1.540 episodis.
14/08/2023 