Noticias
Atac mortal sobre Kíiv i altres ciutats ucraïneses aquesta nit
Un total de vuit persones ha mort, entre les quals dues nenes de 5 i 12 anys, en diverses regions d'Ucraïna la matinada d'aquest dijous a causa d'un atac massiu amb míssils i drons perpetrat per Rússia contra Kíiv i altres ciutats del país.
L'heroi accidental que s'ha enfrontat al govern de l'Índia
Abhijeet Dipke va mirar la pantalla del telèfon per comprovar amb els seus propis ulls si el que li havien dit era cert. Durant més de dos mesos, Dipke havia liderat un moviment de protesta que exigia la dimissió del ministre d'Educació de l'Índia i, ara, el seu desig s'havia fet realitat. Dipke va caure de genolls i va colpejar repetidament l'escenari improvisat del principal punt de protesta de Nova Delhi fruit de l'emoció. Després es va aixecar, va agafar un micròfon i va comunicar la notícia a la marea de manifestants que l'envoltava. "Visca el poder estudiantil!", va cridar, aixecant el puny un cop i un altre. "Ho hem aconseguit!".
Què ha fet Salvador Illa al Vietnam i a Singapur?
Salvador Illa tancarà el curs polític amb el seu tercer viatge a l'Àsia. Després de visitar el Japó, Corea del Sud i la Xina, el president de la Generalitat torna aquest dijous del seu viatge de cinc dies al Vietnam i a Singapur, en el que és la primera vegada que un cap de l'executiu català viatja al sud-est del continent asiàtic. L'objectiu era estrènyer llaços econòmics amb el sector empresarial d'aquests dos països i l'agenda del president ha estat eminentment econòmica. Així, per exemple, Illa es va reunir amb directius de Vietnam Airlines per explorar la possibilitat de crear un vol directe entre Hanoi i Barcelona. A l'agenda del president, però, també hi ha hagut lloc per trobades institucionals amb les autoritats del país, com la que va mantenir aquest dimecres amb el primer ministre de Singapur, Lawrence Wong (qui lidera el Partit d'Acció Popular, de caire centrista-conservador). L'habitatge va ser una de les qüestions que van tractar els dos mandataris, un tema que, precisament, Illa
"No tenim un deute desmesurat, ni de bon tros"
La cofundadora i presidenta executiva d'Holaluz, Carlota Pi, rep l'ARA poques hores després que l'empresa hagi presentat les al·legacions contra l'expedient del Ministeri de Transició Ecològica que obre la porta a la inhabilitació de l'empresa com a comercialitzadora. A primera hora de l'endemà, a les oficines de l'empresa, Pi defensa que el model de negoci d'Holaluz és "mil per mil viable" i que, el que necessita, és "escala". No pot confirmar ni desmentir que un suposat impagament a grans elèctriques sigui el motiu de la possible inhabilitació. Defensa, però, que el deute de la companyia "no és desmesurat, ni de bon tros".
Deixarà de ser l'agost el mes de les vacances?
Què és el primer que us ve al cap quan penseu en l'agost? Segurament les vacances! Des de fa dècades l'agost s'ha consolidat com el mes de les vacances per excel·lència. Pel culte que es rendeix al sol i platja, així com perquè el calendari escolar o el laboral obliguen a fer una pausa. En els últims temps, però, l'hegemonia vacacional de l'agost s'està desdibuixant per l'evolució de la societat. L'envelliment progressiu, no tenir fills i els canvis de costums –el teletreball o la voluntat d'evitar les calorades, buscar preus més baixos o menys massificació– fan que cada cop hi hagi més gent que no es vegi abocada a fer les vacances a l'agost.
10/11/2021 