18/01/2021

17/01/2021



Noticias
  • Què hem de tenir en compte a l’hora de comprar un cotxe elèctric de segona mà?
    El preu dels cotxes elèctrics nous no és, a hores d’ara, un element facilitador per a la majoria dels compradors particulars del nostre país. Els cotxes elèctrics són, encara avui, un producte més car que no pas els vehicles amb motor de combustió, malgrat les campanyes i les ajudes institucionals, les promocions i els descomptes subjectes a finançament dels grans fabricants. Precisament per aquest motiu s’ha pogut detectar un increment substancial de la demanda de vehicles elèctrics de segona mà, que en molts casos, es deprecien de manera molt més accelerada que els vehicles amb motor de combustió equivalents. Queda clar, doncs, que comprar un cotxe elèctric al mercat de segona mà pot ser una molt bona idea per trobar un producte a un preu més ajustat per a la majoria de les butxaques, sempre que sapiguem en quin estat real es troba el vehicle i, si pot ser, conèixer al màxim el seu historial de servei.
  • La IA, salvavides per a les llengües minoritàries?
    Pilar Manchón (Sevilla, 1972) és filòloga i informàtica, i actualment és la directora d'estratègia d'investigació en intel·ligència artificial de Google des del 2019. Va aterrar a Silicon Valley fa dotze anys i, des d'aleshores, la seva carrera en el món de la lingüística computacional no ha fet més que créixer. Va venir a Barcelona al març de la mà de la Mobile World Capital com a conferenciant al Talent Arena, el congrés paral·lel al Mobile que es va celebrar a Montjuïc. La carrera de Manchón no ha estat lineal, i en una conversa amb l'Empreses explica com va arribar fins on és ara i què pot aportar el món de la IA en el llenguatge.
  • 20 novetats de còmic en català per regalar aquest Sant Jordi
    Sant Jordi és un bon indicador per mesurar fins a on arriba l'embranzida del còmic en català dels últims anys. El 2024, el còmic va representar un 7% de les vendes totals de llibres en català per Sant Jordi, un increment de gairebé dos punts percentuals respecte a les xifres de l'any anterior (5,2%). I el creixement de les vendes coincideix amb una oferta cada vegada més nombrosa i rica pel que fa a gèneres i estils. L'ARA fa una tria de vint novetats dels últims mesos que inclou còmic infantil, periodístic, humor, manga, aventura i autobiografia.
  • Milei anuncia "l'alliberament" de l'Argentina: adéu al cep canviari
    El govern de Javier Milei ha iniciat el que anomena la tercera fase de la seva política econòmica. Divendres passat a la nit, el president de l'Argentina va fer un anunci per la cadena nacional on comunicava a la ciutadania que posava fi a l’anomenat cep canviari per a les persones, una regulació que limita la compra de dòlars –la moneda en què solen estalviar els argentins que poden– a un total de 200 dòlars per mes.
  • L'adeu de Scholz deixa Sánchez com el principal supervivent socialista de la UE
    Els partits socialdemòcrates han sigut, juntament amb els democratacristians, els creadors de la Unió Europea que coneixem avui en dia. Durant moltes dècades han estat al pinyol del poder europeu i les institucions comunitàries, i han sigut determinants en totes les decisions que s'han pres en el continent. Tanmateix, fa més d'una dècada que va començar la seva decadència i, des d'aleshores, no han deixat de perdre governs i espais de decisió a Brussel·les. Fins al punt que, després de l'adeu del canceller alemany Olaf Scholz, el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, es quedarà com l'únic supervivent socialista que dirigirà una de les grans economies de la Unió Europea.