Día siguiente Next
Portada del periodico Ara:
Newspaper website Sitio web





Noticias
  • La nova llei del taxi incorporarà el requisit de saber català per als taxistes
    El projecte de la nova llei del taxi, que la Generalitat presentarà aquest dimecres al Consell del Taxi i ha de portar al Parlament la setmana vinent, incorporarà el requisit obligatori per als taxistes d'acreditar un coneixement mínim de català. L'entitat de promoció del català Plataforma per la Llengua i l'associació de taxistes Élite Taxi han "aconseguit" que la futura normativa "reguli lingüísticament el sector de forma àmplia i generalitzada", segons un comunicat emès aquest dimarts per la primera.
  • Espanya confirma que es retirarà d'Eurovisió si Israel continua al festival
    El consell d'administració de RTVE ha decidit que Espanya es retiri d'Eurovisió si Israel continua participant-hi. La mesura es pren arran de la proposta del president de l'ens, José Pablo López, de retirar-se del festival si Israel participa en la pròxima edició, que se celebrarà el 16 de maig de 2026 a Viena. El boicot d'Espanya a la participació d'Israel s'ha aprovat per majoria absoluta de l'òrgan d'administració de la corporació, amb 10 vots a favor, 4 en contra i una abstenció. El consell de RTVE està format per 15 membres, cinc dels quals són proposats pel PSOE, quatre pel PP, dos per Sumar i la resta per Junts, ERC, PNB i Podem. La decisió de RTVE és un pas més en l'estratègia de pressió del govern espanyol contra Israel per la guerra a Gaza.
  • Després de protestes incendiàries i més de setanta morts, la nova líder del Nepal promet un breu mandat provisional
    Després dels incidents de fa deu dies al Nepal, la nova primera ministra, Sushila Karki, exmagistrada en cap, va dir que havia acceptat el nou càrrec a contracor. Els principals partits polítics afirmen que el procés és inconstitucional. Menys de 48 hores després de jurar el càrrec, Sushila Karki va prometre diumenge passat que cediria el poder d'aquí mig any, quan se celebrin noves eleccions.
  • Viatge al Kirguizstan, el paradís de l’alpinisme i de trekking (a preus molt econòmics)
    El Kirguizstan queda encaixonat a l’Àsia central entre les grans cadenes muntanyenques i els països que acaben amb stan, literalment la terra de. Terra dels kirguisos, un poble sorgit de l’aliança de les quaranta tribus que es van establir pel territori i, amb els anys, van formar una sola identitat cultural i lingüística. Encara ara, però, és visible en la fisonomia de rostres de la població la barreja d’orígens. Malgrat que no es pot oblidar el fort impacte i l’empremta que ha deixat la pertinència a l'imperi rus i la Unió Soviètica en la vida social i política actual, hi ha un sentiment nacional kirguís molt fort, que es pot sintetitzar en l’epopeia de Manas, un llegendari heroi venerat amb estàtues gegants. Ara bé, aquesta identitat no es recolza en la llengua pròpia, que no s’ha desempallegat de l’etiqueta de secundària ni tampoc en les tres dècades de ser un país independent. El rus i el kirguís conviuen en una diglòssia de manual perquè els mitjans de comunicació, l’
  • Observar el cos mort de la persona estimada
    L'any 1954 Luis Buñuel culminava Abismos de pasión, la seva fascinant adaptació de Cims borrascosos, amb el protagonista colant-se en un cementiri i forçant el panteó familiar per arribar fins al taüt on reposa la seva estimada i abraçar el seu cadàver. El director espanyol condensava en una escena d'arrauxada necrofília la pulsió d'amour fou que travessa la novel·la d'Emily Brontë, i que entusiasmava els surrealistes. En la seva última pel·lícula, David Cronenberg arrenca amb una idea similar traslladada a un dels seus universos hipertecnificats. Després de la mort de la seva adorada esposa Becca, el protagonista, el Karsh (un Vincent Cassel que recorda de forma inquietant el mateix Cronenberg), ha ideat un dispositiu que li permet contemplar-ne en tot moment el cadàver i la seva descomposició. Una manera de cristal·litzar l'ideal de l'amor més enllà de la mort, que comercialitza amb èxit al seu propi cementiri. I una altra volta de cargol a l'obsessió eròtica i voyeurística del cineasta