28/12/2020

27/12/2020

14/12/2020

13/12/2020



Noticias
  • El ‘tour’ de la Manada: el seny s’imposa... tard
    El Tribunal Constitucional ha acabat tombant, finalment i per sort, la condemna que pesava sobre el col·lectiu Homo Velamine per l’anomenat tour de la Manada. Recordem-ne els antecedents: aquest grup d’activistes crítics amb la societat mediatitzada van muntar una pàgina web que oferia aparentment una visita pels llocs i locals que els cinc violadors havien recorregut per Pamplona abans d’atacar la seva víctima. L’aparentment és important, aquí, perquè el tour no existia: no hi havia manera de contractar-lo, i l’únic enllaç que es proporcionava remetia a la portada del grup, on es descobria aleshores la intenció veritable d’aquella provocació: instar una reflexió sobre com aquell afer terrible s’havia convertit en un espectacle, un circ mediàtic en el qual ràdios, diaris i televisions omplien pàgines i minuts amb peces que oferien poc valor informatiu i molt d’espectacle sensacionalista. El missatge no es va entendre i se’ls va condemnar a 15.000 euros de multa (als quals caldria
  • Hisenda treu a consulta pública prèvia la condonació del deute autonòmic
    El ministeri d'Hisenda ha llançat aquest dimecres a consulta pública prèvia la proposta per tal que l'Estat assumeixi fins a 83.252 milions d'euros del deute de totes les comunitats autònomes, en la qual Andalusia i Catalunya serien les regions més beneficiades, amb més del 43% del total de la condonació del dèficit autonòmic.
  • Visites sense contacte físic i sortides al pati limitades: així serà la primera presó d'alta seguretat de França
    Un any després de l'assassinat de dos vigilants penitenciaris en una emboscada per alliberar un narcotraficant durant un trasllat, França està a punt d'inaugurar la primera presó d'alta seguretat on traslladarà aquest estiu els cent narcotraficants més perillosos. La presó no només estarà plena de càmeres de vigilància i tota mena de tecnologia per evitar que hi entrin mòbils i armes o hi sobrevolin drons, sinó que també els presos estaran sotmesos a unes condicions molt més dures que en qualsevol altre centre penitenciari francès. París s'ha inspirat en el model antimàfia italià.
  • Mor Chufo Lloréns, l'autor d''Et donaré la terra', als 94 anys
    L’escriptor barceloní Chufo Lloréns, l'autor de novel·les històriques que han estat bestsellers com ara Et donaré la terra i Mar de foc, ha mort als 94 anys, segons ha informat l’editorial Grijalbo, del grup Penguin Random House. Apassionat per la història, Lloréns va començar la carrera literària a la dècada dels vuitanta amb títols com ara Catalina, la fugitiva de San Benito, La otra lepra i La saga de los malditos. Però els seus grans èxits de vendes, tant aquí com internacionalment, van ser Et donaré la terra (2008) i Mar de foc (2011), totes dues ambientades a la Barcelona medieval. Van ser traduïdes en una dotzena de països i, de les seves obres, se'n van vendre més d'un milió d'exemplars arreu del món.
  • L'Airef retalla les previsions de creixement de l'economia espanyola aquest any
    L'Autoritat Independent de Responsabilitat Fiscal (Airef, l'agència estatal de control dels comptes públics) ha rebaixat les previsions de creixement de l'economia espanyola per a aquest any i el vinent a causa de la incertesa internacional. Davant d'això, ha assegurat que l'Estat haurà de prendre mesures a partir del 2027 per complir amb els compromisos fiscals exigits per la normativa europea.