Noticias
CaixaBank guanya 3.203 milions el primer semestre, un 8,5% més
CaixaBank tanca el primer semestre de l'any amb un benefici net de 3.203 milions d'euros, un 8,5% més que en el mateix període de l'any passat, segons informa en un comunicat remès a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV) aquest dimecres.
Tots els fronts de Netanyahu contra el Tribunal Suprem
Israel arribarà a les eleccions amb una ferida institucional oberta. Les últimes hores abans de la dissolució del Parlament, el govern ha impulsat un paquet de lleis que reactiva un conflicte que va marcar l’inici de la legislatura: la pugna entre el govern i el Tribunal Suprem pel control dels principals mecanismes de poder de l’Estat.
"No sé si Educació ha descuidat l'acompanyament als centres que participen a PISA"
Jesús Moral (1959, Còrdova) és professor de matemàtiques i ha treballat durant gairebé dues dècades al departament d'Educació. Ha estat cap de servei d'Organització de Centres, secretari del Consell Escolar de Catalunya, secretari del Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu i subdirector general d'Innovació i Formació. L'any 2018 va formar part de l'equip del departament responsable de l'organització de les proves PISA. En una conversa amb l'ARA, analitza l'error que ha invalidat la inclusió dels resultats de Catalunya a les proves internacionals i que, per tant, impossibilita comparar el nivell dels alumnes catalans amb el d'altres territoris i amb anys anteriors.
"Quan el Barça em va trucar per fitxar-me, vaig pensar que era una broma"
"No van ser uns anys bons per al Barça. Va ser una època difícil, de transició. Però per a mi va ser una etapa bonica perquè no me l'esperava. Ja tenia 31 anys. Amb el temps un hi dona encara més valor i ho viu com una cosa encara més positiva", reconeix Roberto Tito Bonano (Rosario, Argentina, 1970). Va aterrar al Barça fa just 25 anys. Ja tenia un peu i mig a l'Alabès, però de cop va arribar una oferta del Barça. "D'entrada no m'ho vaig creure. Li vaig preguntar al meu representant si era una broma. No m'ho esperava perquè es deia que fitxarien Oliver Kahn, Buffon o algun nom així. Però jo era el més barat perquè era sud-americà i havia quedat lliure del River Plate", diu.
Les dones paguen un preu més alt per les onades de calor
Catalunya –i Europa– viu un estiu sense precedents, amb temperatures extremes que han superat els 45 graus en alguns punts del país i s'ha arribat a un rècord històric de casos de mortalitat per calor. Segons dades del Sistema de Monitoratge de la Mortalitat Diària (MoMo), només el mes de juny es van registrar 218 defuncions atribuïbles a la calor extrema, un 300% més de casos respecte al mateix període l’any passat. I tot i que aquestes dades oficials no publiquen desglossament per gènere, estudis epidemiològics previs assenyalen que les dones moren més que els homes per aquesta causa.
10/09/2017 