Noticias
El Suprem manté per al 29-N la suspensió del vot dels nacionalitzats per la 'llei de nets'
El Tribunal Suprem ha decidit mantenir la suspensió cautelar del dret al vot dels nacionalitzats per la llei de nets. D'aquesta manera, no podran votar a les eleccions generals del 29 de novembre, tal com havien sol·licitat Iustitia Europa i Vox. El cens de les eleccions generals es tanca avui, dilluns dia 12, segons fonts jurídiques.
Rússia viola la treva anunciada per Trump i ataca infraestructures energètiques d'Ucraïna
El president dels Estats Units, Donald Trump, va anunciar diumenge “un alto el foc energètic” entre Rússia i Ucraïna “de caràcter immediat”. És a dir, que tots dos països deixarien d'atacar, sense més dilacions, les infraestructures energètiques de l'altre. De moment, però, no hi ha cap alto el foc en marxa, per molt que hagués de ser immediat. Poques hores després de l'anunci, Rússia va atacar diumenge a la nit una central elèctrica a Khàrkiv, a l'est d'Ucraïna, i una instal·lació de producció de gas i una estació de servei a la regió de Zhitómir, al nord del país, segons ha denunciat Kíiv.
Vox defensa la "identitat catalana" en català el 12-O mentre el PP veu segura la victòria
El Dia de la Hispanitat a Barcelona ha evidenciat que el PP i Vox tenen estratègies antagòniques a Catalunya. La tradicional manifestació de l'espanyolisme civil al passeig de Gràcia, que ha reunit 1.700 persones segons la Guàrdia Urbana, ha estat marcada pel clima electoral. Malgrat que el lema de la marxa era "Catalunya amb Ceuta" i estava plena de banderes de la ciutat autònoma, la convocatòria d'eleccions espanyoles ha estat la veritable protagonista. El partit de Santiago Abascal és conscient que al Principat estan forts, ara més que el PP en les enquestes, però els populars capegen el temporal del sorpasso pronosticant el triomf que donen per segur a l'Estat. La fuga destacable de votants o simpatitzants d'Aliança cap a Vox en les eleccions espanyoles –almenys vora un 22%, segons el CEO– permet entendre la multiplicació de missatges per seduir el votant de Sílvia Orriols en ple 12 d'octubre. Cal tenir en compte que Aliança no es presenta a aquests comicis.
Investiguen la mort d'un jove a Nou Barris: un grup l'ha atacat de matinada enmig del carrer
Els Mossos d'Esquadra investiguen la mort violenta d'un noi aquesta matinada al barri de Roquetes, al districte de Nou Barris de Barcelona. Les primeres trucades de testimonis han arribat cap a les dues de la matinada i advertien que hi havia un jove estès a terra, enmig del carrer Romaní, aproximadament a l'altura del número 12.
Éric Vuillard ressegueix els passos de Billy el Nen per explicar les grans desigualtats als Estats Units
Hollywood ha fet múltiples versions sobre Billy el Nen: des de la de King Vidor del 1930 fins a la de Sam Peckinpah el 1973, sense oblidar la interpretació que en va fer Paul Newman el 1958. Però la mirada quirúrgica de l'escriptor francès Éric Vuillard (Lió, 1968) mostra un altre tipus de violència, força allunyada de qualsevol romanticisme. Després de narrar la Revolució Francesa des del punt de vista de la gent del carrer a 14 de juliol (2016), i de desemmascarar els grans poders econòmics que van fer possible l'ascens del nazisme a L'ordre del dia (premi Goncourt 2017), Vuillard torna a posar la lupa en els draps bruts del poder a Els desesperats. Una història de Billy el Nen (Edicions 62 / Tusquets), amb traducció al català de Jordi Martín Lloret.
18/01/2017 