Noticias
La catalana Marta Galimany trenca el rècord espanyol de la Marató a Londres
La catalana Marta Galimany, desena a la marató de Londres, ha establert un nou el rècord espanyol amb un temps de dues hores, 27 minuts i 38 segons. Galimany, de 40 anys, ha superat el registre de 2h27:53 que tenia Mónica Pont des del 28 de gener de 1996 a Osaka (Japó).
Pogacar reacciona i guanya per quart cop la Lieja-Bastonya-Lieja
Tadej Pogacar (UAE) ha guanyat per quart cop la Lieja-Bastonya-Lieja per davant del jove francès Paul Seixas (Decathlon). Pogacar iguala al palmarès de la cursa l'espanyol Alejandro Valverde i l'italià Moreno Argentin i es queda a només una victòria del belga Eddy Merckx, qui va guanyar cinc cops.
Els recitals de Carlos Baute: del "fora la mona" a la "droga a la maleta"
El veneçolà Carlos Baute, cantant i actor de telenovel·les, va agitar fa una setmana la Puerta del Sol de Madrid. "Fora la mona!", va cridar sumant-se al públic que es concentrava per aplaudir l'opositora veneçolana i premi Nobel de la pau, María Corina Machado. Les paraules, que anaven referides a la presidenta interina de Veneçuela, Delcy Rodríguez, li van generar més d'un maldecap pel racisme que supuraven, fet pel qual, finalment, es va disculpar. Les formes són noves, però la premissa, no.
De 40 a 500 regles de mitjana al llarg de la vida: com els canvis socials han augmentat el risc d'endiometrosi a les dones
Gairebé una dècada. És l'abisme temporal que, de mitjana, ha de travessar una dona a Catalunya abans de descobrir que el dolor que pateix no és "el que toca", sinó una malaltia que té nom: endometriosi. Actualment, una de cada deu catalanes conviu amb aquesta patologia crònica i inflamatòria que segresta la seva salut física i emocional davant la normalització històrica del dolor femení. Per al Dr. Francisco Carmona, cap de ginecologia de l’Hospital Clínic i referent internacional en la matèria, l’etiqueta de malaltia silenciosa és un parany. En realitat, ha estat una patologia silenciada per un biaix de gènere en la recerca científica. La seva sentència no pot ser més gràfica: "Si els homes tinguéssim dolor testicular cinc dies al mes, el món s’hauria aturat fa anys".
La recepta de Xavi Pascual per al dia més difícil: l'Instant Replay de l'ARA
El Barça va reaccionar a l'eliminació europea amb una victòria a la pista del Kosner Baskonia (92-95). Tot i l'evident desgast físic i emocional, l'equip blaugrana va treure endavant un partit molt difícil. Trent Forrest va fallar el triple que hauria enviat el partit a la pròrroga. "És una victòria importat que arriba en un dia molt difícil.", va opinar Xavi Pascual, que va accentuar el protagonisme dels seus jugadors interiors. El conjunt culer va fer-se fort a una pista on només havia guanyat el València Basket.
29/03/2013 