Noticias
L'experta boletaire que també està en el punt de mira de la Guàrdia Civil
En una setmana marcada per la sentència contra José Luis Ábalos, les agendes de José Luis Rodríguez Zapatero i la compareixença de Pedro Sánchez al Congrés per parlar de les causes judicials que empaiten el PSOE, ha planat un altre nom propi relacionat amb la presumpta corrupció. Es tracta del de Yolanda Santos, regidora socialista a l'Ajuntament de Sòria, detinguda aquest dimarts per la Guàrdia Civil. Segons els investigadors, la responsable de les àrees de Medi Ambient i Turisme al municipi hauria pogut cometre irregularitats en l'adjudicació de contractes a una empresa a la qual havia estat vinculada fa uns anys.
L'última bala d'Esquerra a Madrid
Gabriel Rufián deia dijous que el PSOE ja s'havia posat en contacte amb ells per parlar dels pressupostos de l'any que ve. No va revelar, però, si els republicans estaven disposats a negociar-los i si ja havien decidit quines condicions fixarien. Simplement, va dir que esperava que el govern espanyol presentés els comptes per "negociar-los i aprovar-los", és a dir, que no fossin "una excusa o una palanca per a altres coses", en referència a un possible avançament electoral. ¿ERC està disposada realment a negociar els pressupostos?
Nova nit d'atacs creuats entre els Estats Units i l'Iran
La nit de dissabte a diumenge al Pròxim Orient ha estat, de nou, lluny de l'alto el foc. L'Iran ha tornat a acusar els Estats Units de tornar a trencar el memoràndum d'enteniment signat entre els dos països per posar fi a la guerra, després dels nous bombardejos nord-americans contra instal·lacions a la costa sud iraniana.
La Vila: el somni fet lloc
L’estiu ha arribat a la Garrotxa: el daurat dels camps segats i el verd dels boscos conviuen en el trajecte entre Olot i la Vall de Bianya, de camí cap a La Vila, la finca on Rafael Aranda, Carme Pigem i Ramon Vilalta, els RCR, estan construint el seu lloc somiat, un centre pioner de recerca sobre l’espai. Més concretament, com han reflexionat ells mateixos, es tracta d’"un espai vivencial i de pensament per transmetre una nova consciència de manera directa i concreta a través de la natura i l’arquitectura". "Aquest és un projecte excepcional: acostumem a treballar per encàrrec, i aquí el que volem és construir una idea", afirma Ramon Vilalta, pel camí. Els RCR es van llançar a fer realitat el somni de La Vila després de guanyar el premi Pritzker l’any 2017, el Nobel dels arquitectes. Ja la coneixien perquè hi havien construït una petita bassa per a l’anterior propietari, però quan la van adquirir es van plantejar un projecte molt més ambiciós, on volen reunir, a més d’arquitectes,
"Anàvem als bars pel desig sexual, per una set de connexió i per dissoldre'ns dins del grup"
Un recorregut cultural, històric i personal sobre uns espais emblemàtics que han anat desapareixent als Estats Units i al Regne Unit: els bars gais. Capitán Swing ha publicat [en castellà] Gay Bar. Fragmentos de aquellas fiestas, el llibre amb què l'assagista Jeremy Atherton Lin (1974) reflexiona sobre aquests locals, les seves utopies i els seus tabús; la sensació d'eufòria, desinhibició i de llibertat sexual que s'hi respirava i la necessitat (o no) que encara existeixin. L'entrevistem per Zoom amb motiu del Dia Internacional de l'Orgull LGTBIQ+.
11/09/2006 