Noticias
El BBVA i el Santander se sumen al fons europeu de 15.000 milions per a tecnològiques
Europa continua accelerant per finançar els seus encara escassos campions tecnològics. El Banc Europeu d'Inversions, l'Eurogrup i inversors institucionals de diversos països membres s'han agrupat per obrir un nou capítol a l'European Tech Champions Initiative (ETCI), un programa per articular capital que arribi als vehicles d'inversió de risc dels Vint-i-set per finançar les empreses emergents (start-ups) i les escalables (scale-ups) amb més potencial del continent. El BEI ha anunciat una segona entrega de la iniciativa, amb l'objectiu d'atraure 15.000 milions d'euros per fer carburar la innovació europea.
El Girona torna a la feina (i repeteix els errors del passat)
Com si el fet de començar tard una temporada no hagués servit d’avís el curs passat, el Girona torna a la feina amb tot per resoldre. El primer projecte de Quique Álvarez a la banqueta manté el bloc que va llençar la Primera Divisió a les escombraries: només Izan i Pyshchur, fitxats abans d’acabar el curs, quan a ningú li passava pel cap que la Segona Divisió fos una possibilitat real; Iván Morante (Burgos) i el retorn dels cedits, amb l’afegit del nou cos tècnic, posen una alegria diferent dins d’un club que ja no contagia optimisme sinó desànim i frustració.
Els Estats Units i l'Iran continuen negociant malgrat l'últim intercanvi d'atacs
Mentre els Estats Units i l'Iran intercanvien atacs i amenaces, els mediadors qatarians mantenen obertes les converses a Teheran. Amb prou feines 48 hores després que Donald Trump declarés "mort" el memoràndum d'entesa i ordenés nous atacs aeris contra infraestructures iranianes, el canal diplomàtic continua obert. En una publicació a Truth Social el president dels Estats Units ha plasmat la inestabilitat de la treva: "La República Islàmica de l'Iran ens ha demanat que continuem les converses. Hi hem accedit, però els Estats Units els hem dit clarament que l'alto el foc s'ha ACABAT!".
A les portes de la nova (i enèsima) onada de calor
Aquest divendres ha sigut l’últim dia oficial de la segona onada de calor de l’estiu, amb uns termòmetres que ja s’han desinflat més. Tot i això, s'han tornat a fregar els 40 °C a Ponent, i s'han assolit o superat els 38 °C en diversos punts de l'interior i del Prepirineu. De fet, dissabte aquesta baixada de temperatura es consolidarà, i respirarem una mica millor, tot i que continuarà fent calor canicular. Però no ens hi acostumem, perquè tot plegat durarà ben poc. A partir de diumenge les temperatures tornaran a remuntar i començarà un nou episodi de calor extrema. Som a les portes de la que serà la tercera onada de calor de l’estiu, quan encara no ens haurem recuperat de la segona. Inicialment, el Meteocat havia englobat aquest episodi dins de la mateixa onada de calor dels últims dies, però finalment les ha separat en dues. L’ambient sufocant no dona treva.
Mor Jordi Borja, un dels grans urbanistes moderns de Barcelona
Un dels grans urbanistes moderns de Barcelona ha mort aquest divendres a l'edat de 85 anys. Es tracta de Jordi Borja Sebastià (Barcelona, 1941), a qui se li ha aplicat l'eutanàsia després de patir durant anys la malaltia neurodegenerativa de l'Alzheimer. Va tenir una llarga i prolífica trajectòria professional, que va combinar amb la seva vinculació política primer al PSUC i després a Iniciativa. També sociòleg, geògraf i polític, sempre va mantenir el seu vincle amb el moviment sindical, on va participar des de Comissions Obreres des dels temps de clandestinitat. Va destacar com un gran teòric del moviment de barris al Principat i a Espanya, i va ser un dels artífexs de la descentralització participativa en deu districtes i l'articulació metropolitana.
09/05/2005 