Noticias
Els constructors matissen al Govern: hi ha 3.000 habitatges en marxa del Pla 5.000, no 31.000
Els constructors catalans han assegurat que la Generalitat només ha licitat 3.000 pisos del famós Pla 50.000, i han contradit així al president del Govern, Salvador Illa, que va dir que n'hi havia 31.041 "en marxa" durant una intervenció al Parlament a l'octubre. A més, han advertit que "no n'hi ha cap d'acabat". L'executiu català es va comprometre a incorporar al mercat 50.000 pisos de lloguer assequible, que han d'estar construïts el 2030.
L'escriptor palestí Karim Kattan recomana la poesia "lluminosa" de Pol Guasch
L’escriptor palestí Karim Kattan i el poeta i escriptor tarragoní Pol Guasch es van conèixer a Barcelona al mes de maig. Aleshores Guasch va presentar una de les dues darreres obres de Kattan traduïdes al castellà, L'Éden à l'aube (2024; El Edén al alba en l'edició de Txalaparta), que narra una història d'amor i de desig entre dos homes que viatgen sota un vent huracanat que colga Palestina sota la sorra. Va sorgir una admiració mútua. Kattan ha llegit l’obra de Guasch i el que l’ha fascinat més és la poesia, en concret, La part del foc (Viena, 2021), que va ser guardonat amb el premi López-Picó.
La clau per superar una ruptura
Quan una relació s’acaba, sovint busquem fórmules ràpides per deixar de patir: contacte zero, mantenir-se ocupada, sortir més, eliminar fotos. I tot això pot ajudar. Però la realitat és que no existeix cap clau màgica per superar una ruptura.
Mor l'actor Manolo Solo, guanyador del Goya per 'Tarde para la ira'
L'actor Manolo Solo, un dels intèrprets més versàtils i solvents del cinema espanyol, ha mort aquest dijous als 62 anys, segons informa l'Acadèmia del Cinema Espanyol. Solo va guanyar el Goya al millor actor de repartiment el 2017 pel thriller Tarde para la ira, de Raúl Arévalo, i també va estar nominat com a secundari per El buen patrón, Cerrar los ojos i B, la película, i com a protagonista per Una quinta portuguesa, per la qual també va estar nominat al Gaudí.
Sis denúncies per la desprotecció dels treballadors de la neteja de Barcelona davant la calor
La CGT ha denunciat aquest dijous que l'Ajuntament de Barcelona continua sense protegir adequadament els treballadors municipals i de les empreses concessionàries davant els episodis de calor extrema, més d'un any després de la mort de la treballadora de la neteja Montse Aguilar. El sindicat ha anunciat que ha presentat aquest any sis denúncies a Inspecció de Treball vinculades al Centre de Neteja de Joan Miró, prop de plaça Espanya, per una gestió que considera deficient de les polseres anticops de calor, la manca d'aire condicionat en vehicles, la formació en riscos laborals i la informació als treballadors, així com per la gestió d'alguns superiors. La CGT sosté que els protocols aprovats pel consistori són insuficients o s'estan aplicant "tard i a mitges", en un estiu marcat per tres onades de calor.
11/08/1997 