Noticias
Càrregues policials per una manifestació ultra contra el PSOE a Madrid
Quan comprar aliments per internet semblava ciència-ficció: els 25 anys de Capraboacasa
El 2001, quan comprar per internet encara era una novetat i molts desconfiaven de comprar aliments per internet, Caprabo va obrir el primer supermercat en línia d’Espanya. Una aposta pionera que va anticipar la transformació dels hàbits de consum i que, 25 anys després, forma part de la quotidianitat de moltes llars. El que aleshores era una innovació s’ha convertit en una alternativa a la compra presencial, especialment per a les persones amb poc temps o dificultats per desplaçar-se.
Es filtren els àudios dels maquinistes de l'accident a Toledo: "Reprengui amb marxa normal"
Els àudios de les converses dels maquinistes dels trens AVE i Iryo que han xocat aquest dimecres a Urda, deixant més de 60 víctimes mortals, constaten que el conductor de l'AVE que acaba xocant amb la part de darrere de l'Iryo rep l'ordre de reprendre la marxa "amb normalitat". Els àudios que han avançat El País i Eldiario.es demostren que l'operari del centre de control d'Atocha –que estava acompanyat d'un supervisor i un auxiliar– dona l'ordre al tren AVE, que estava a uns 25 quilòmetres de distància de l'Iryo, que reiniciï la marxa amb normalitat.
Els partits palestins d'Israel poden sumar per desallotjar Netanyahu, però l'oposició no els vol
A l’espera que acabi el lent recompte de les eleccions de dimarts a Israel, ja queda clar que una de les claus ha estat la participació rècord de la minoria àrab, que representen el 20% de la població d’Israel. Aquesta comunitat sempre havia estat tradicionalment abstencionista perquè no se sentia representada en un estat que els tracta com a ciutadans de segona. A diferència dels palestins que viuen a Gaza i a Cisjordània (que Israel mai ha volgut considerar ciutadans per no perdre la majoria demogràfica jueva) els palestins amb ciutadania israeliana tenen dret a vot. I aquest cop l’han exercit massivament: un 70% han acudit a les urnes, un percentatge mai vist.
Amb asma i sense ascensor, la impotència dels afectats per la dana dos anys després
"Sentim una impotència i una indefensió total. No sabem què fer ni a qui acudir. Portem dos anys sense ascensor i el meu fill i jo patim asma i la meva parella té trencat el lligament encreuat del genoll". El segon aniversari de la dana al País Valencià arriba quan algunes cicatrius de la catàstrofe segueixen del tot presents i moltes persones en pateixen les conseqüències cada dia. És el cas de la família de la Nuria Carmona, una veïna de la localitat valenciana de Picanya que, malgrat que pateix una malaltia respiratòria crònica, ha de pujar per les escales els cinc pisos que separen el garatge de casa seva. També del José Cerdán, un resident de Catarroja que encara no ha pogut recuperar la casa. De fet, a causa d'un litigi entre veïns, ni tan sols ha pogut començar les obres.
28/09/1933 