Noticias
Josep Lluís Sert, constructor de ciutats (1947)
De l’article del crític i tractadista d’art Alexandre Cirici i Pellicer (Barcelona, 1914-1983) a Ariel (XII-1947) sobre l’arquitecte i urbanista Josep Lluís Sert (Barcelona, 1902-1983), un dels artífexs del GATCPAC. En el Disseny Hub Barcelona hi ha oberta fins al 6 de setembre l’exposició Seny i rauxa. Notícia de l'arquitectura catalana, àmbit en què Catalunya va ser una potència mundial en el segle XX.
Badalona manté viva la flama en una nit de màxima tensió
Badalona no té ganes de rendir-se. L'Asisa Joventut va superar el Kosner Baskonia (82-63) i es va guanyar el dret a lluitar diumenge a Vitòria per un bitllet a les semifinals. La Penya va jugar amb energia i determinació contra un rival llastrat pels seus mals percentatges de tir. Cameron Hunt, que va sumar 27 punts amb sis triples, va liderar el triomf verd-i-negre. "Hem fet un dels nostres millors partits a casa", va dir Dani Miret.
Ethel Cain regna després de la tempesta al Primavera Sound
Després de la tempesta arriba la calma, diuen, però també els laments, l’enuig, les crítiques, la comprensió i la resignació, sovint tot alhora. Després que la pluja i el vent escapcessin bona part dels caps de cartell de dijous del Primavera Sound, divendres hi havia moltes ganes de gaudir d’una bona jornada de concerts i de comentar la jugada que va deixar fora del festival Massive Attack, Doja Cat i Bad Gyal. També se celebrava com una victòria el caliu del sol en una tarda de rebequeta, i es compartien dubtes sobre com es farà el retorn de les entrades de dijous. La direcció del festival va comunicar que dilluns es “detallarà l’operativa de la devolució”, que només es farà a les persones que van comprar l’entrada per a dijous –que costava 150 euros– i no a les que van adquirir l’abonament per a tot el festival –amb un preu que arribava als 390 euros.
Els carrers que hauràs d'evitar durant la visita del Papa a Barcelona
L'Eixample i Ciutat Vella seran els dos districtes més afectats per la visita del papa Lleó XIV aquesta setmana a Barcelona. El pontífex aterrarà aquest dimarts a l'aeroport del Prat i s'iniciarà un dispositiu de seguretat extraordinari, amb fins a 7.000 policies. El pas del Papa també comportarà talls que s'allargaran dies en alguns punts de la ciutat i diverses afectacions en el transport.
La Fiscalia vol que Jonathan Andic torni a Collbató per explicar la caiguda del seu pare
La Fiscalia ha demanat a la jutgessa de Martorell que investiga la mort del fundador de Mango, Isak Andic, que ordeni una reconstrucció de la seva caiguda. Això vol dir que el ministeri públic vol que el fill de l'empresari i únic investigat, Jonathan Andic, torni a les coves de Collbató per aclarir què va passar, segons informa l'ACN. La Fiscalia ha demanat diverses diligències d'investigació, ara que la instrucció ja no és secreta, entre les quals destaca tornar a Collbató amb presència de l'investigat.
13/05/1880 