Noticias
El diari d'ERC
La independència periodística sempre ha costat. La informació és poder. Quin poder no vol influir en els mitjans de comunicació, qui no els vol condicionar, qui no els vol controlar? No deixar-se influir, condicionar i controlar forma part de l’essència de l’ofici des que el periodisme és periodisme. Això no obsta perquè cada capçalera tingui un posicionament o línia editorial, una ideologia de fons des de la qual mira, explica i interpreta els fets, la realitat.
El Govern demana a 15 experts un informe de l'examen de matemàtiques de les PAU per prendre mesures
Els mals resultats a l'examen de matemàtiques científiques de les PAU continua tenint ocupat el Govern. Després que la nota mitjana d'aquesta matèria fos d'un 4,18 –la més baixa en dotze anys– i que es generés certa polèmica al voltant de la prova, ara el departament de Recerca i Universitats ha demanat a 15 experts que facin un informe comparatiu sobre la prova. Tal com ha avançat la consellera, Núria Montserrat, el departament ha fet aquesta petició a diversos professionals "per prendre mesures" en l'examen de matemàtiques, "però també en el conjunt de les matèries".
Felip de Borbó, “A por ello!”
El plat del dia és l’Espanya finalista del Mundial, però, abans no podem perdre de vista que el germà de Pedro Sánchez ha estat condemnat a 9 anys d’inhabilitació per prevaricació, per haver-li creat i adjudicat a dit un lloc de treball a la Diputació de Badajoz que, segons la sentència, no era urgent ni necessari. Però la sentència mateixa descarta que hi hagués hagut tràfic d’influències, és a dir, que ningú no va trucar per pressionar perquè es creés aquest lloc de treball. O sigui que queda provat que a David Sánchez el van endollar. És lleig en tots els casos, però més en el cas d’un germà del president del govern. Una altra cosa és que un endoll com aquest arribés als tribunals si no estiguéssim parlant del germà del president del govern i, molt menys, que la pena fos de 9 anys d’inhabilitació. I per això, el govern socialista, ho diu el ministre Puente, considera que la finalitat de la sentència és la d’enderrocar el govern espanyol “davant la incapacitat de fer-
L'advocat del germà de Sánchez nega que la sentència sigui 'lawfare' i anuncia que recorrerà la condemna
“És una prevaricació molt ensopida”. Així ha resumit Emilio Cortés, advocat de David Sánchez, la sentència que condemna el germà de Pedro Sánchez a nou anys d'inhabilitació, però l'absol del delicte de tràfic d'influències i li evita la presó. Creu que és una sentència “molt controvertida”.
Uns lladres han intentat robar a casa de Lamine Yamal aquesta nit
Intent de robatori a casa de Lamine Yamal la nit en què el jugador liderava el pas a semifinals d'Espanya en el Mundial. Segons ha avançat La Vanguardia i han confirmat fonts dels Mossos a l'ARA, uns lladres han provat d'accedir aquesta matinada a l'immoble de l'estrella blaugrana, a Esplugues de Llobregat, però han estat enxampats per un dels vigilants del seu equip de seguretat privada, que ha vist els intrusos a través de les càmeres de seguretat, segons el citat diari.
14/01/1822 