Noticias
Submergits en la intel·ligència artificial
Hem anat incorporant la intel·ligència artificial gairebé sense adonar-nos-en. Hi estem submergits amb poques possibilitats de fugir-ne, tot i les crides de molts experts que tot aquest desplegament s'està fent sense tenir en compte els perills que comporta.
El somni de Julián Álvarez s'ha convertit en un calvari
L'Atlètic de Madrid juga aquest dissabte al Sánchez-Pizjuán (21.30 h, Movistar) el seu tercer partit de Lliga i ja sap que no podrà comptar amb el seu millor davanter. Així ho va confirmar l'entrenador matalasser, Diego Pablo Simeone, en la roda de premsa prèvia: Julián Álvarez no entrarà a la llista de convocats després de tres dies sense entrenar amb els seus companys. Incòmode per un conflicte que el persegueix des de fa setmanes, el Cholo va tornar-se a alinear amb la contundència del club al qual es deu, que rebutja qualsevol possibilitat d'entesa amb el Barça, i es va posar a disposició del jugador per recuperar-ne la millor versió. "Tot és reversible mentre hi hagi salut", va concloure.
Leknessund guanya a la Vuelta i Enric Mas consolida la segona posició
El noruec Andreas Leknessund (Un X) ha guanyat la setena etapa de la Vuelta a Espanya entre Vall D’Alba i Valdelinares superant un altre noruec, Tobias Johannessent. Tadej Pogacar segueix primer a la general. El mallorquí Enric Mas consolida la segona posició per davant de Primoz Roglic.
Els veïns de divuit pisos desallotjats pel forat de les obres de la L9 no podran tornar a casa fins al 2027
Divuit de les famílies afectades per l'esvoranc produït per les obres de la línia 9 del metro al barri del Putxet de Barcelona no podran tornar a casa seva fins a finals de desembre o principis de gener del 2027. La resta de veïns desallotjats, uns quinze, podran fer-ho a mitjan octubre. En una atenció als mitjans, el director general d'Infraestructures de Mobilitat de la Generalitat, Ramon Ramírez, ha confirmat aquest divendres que només s'ha autoritzat el retorn a una de les quatre finques.
Catalunya lidera la caiguda de vendes i ocupació al comerç al detall durant l'estiu
Els comerços de Catalunya han liderat la caiguda de vendes i ocupació al conjunt de l'Estat durant aquest estiu. Al mes de juliol, i coincidint de ple amb la temporada vacacional, el sector va reduir un 3,6% els seus ingressos i l'ocupació va caure un 4,2% respecte al mateix període de l'any passat. Les dades que es van presentar aquest divendres per l'Institut Nacional d'Estadística (INE) són tota una anomalia dins el sector del comerç al detall: des de l'any 2020 –coincidint amb un període de restriccions per la covid-19–, els establiments no havien registrat una caiguda de vendes durant el mes de juliol.
01/02/1814 