Noticias
La Companyia Teatre Micalet presenta Espai CTM, un nou punt de retrobament artístic
La Companyia Teatre Micalet (CTM) fa una aposta artística per la proximitat amb la creació d’Espai CTM on, precisament pel seu format, s'afavoreix el contacte amb el públic i permetrà continuar desenvolupant el projecte que la companyia va iniciar fa 31 anys. Ubicat al carrer Torn de l'Hospital número 41, en ple centre històric de València, l'Espai apostarà per un format que busca vincular l'espectador amb l'obra d'una manera molt més propera. Es combinarà la producció pròpia, l’exhibició de companyies convidades, residències, formació i mediació amb el públic, segons els promotors. Un espai de complicitat on es dilueixein les barreres físiques i emocionals entre els intèrprets i el públic, on el teatre sigui un acte compartit cara a cara i cada respiració, cada gest i cada paraula arribin al públic amb més intensitat.
El govern espanyol dona xifres sobre Ceuta: quants menors hi ha encara al carrer?
El govern espanyol ha donat noves dades aquest dimarts sobre la situació a Ceuta, malgrat que dilluns el ministre de l'Interior, Fernando Grande-Marlaska, va defugir donar xifres actualitzades. Ha estat el ministre de Política Territorial i líder del comandament únic sobre la ciutat autònoma, Ángel Víctor Torres, qui ha posat números a la situació: ha especificat que actualment hi ha 2.048 menors filiats a Ceuta, és a dir, registrats amb nom, cognom i procedència per part de la policia, però que tan sols s'han pogut iniciar 10 expedients. El problema d'aquesta lentitud ha estat, ha admès, que el nou Pacte de Migració i Asil de la Unió Europea obliga a la presència d'un tutor legal per tramitar aquests expedients i que fins fa quinze dies no havien aconseguit trobar un mecanisme per proporcionar-los-hi. Es tracta d'una competència de la ciutat autònoma, però Ceuta argumentava que no tenia recursos per exercir-la. Per aquest motiu, segons el govern espanyol l'ha acabat finançant l'administració
À Punt retira el polèmic programa de 'Sopa de letras'
Després de presentar-lo com una proposta que "combina nostàlgia, cultura general, rapidesa i molt d’humor", À Punt ha decidit retirar el concurs Sopa de letras, que sols ha durat un programa. Va ser objecte de crítiques perquè es va comprar a Telemadrid i era íntegrament en castellà.
Així vol revertir Brussel·les el problema que tenen tres de cada quatre pimes
Les petites i mitjanes empreses representen el 99% del teixit empresarial europeu. I tres de cada quatre asseguren que tenen dificultats per trobar treballadors amb les competències específiques que necessiten. Per a Brussel·les, una part del problema és que, malgrat dècades d’integració, el mercat laboral europeu continua fragmentat per fronteres administratives.
Stephen Frears, Premi d'Honor del Clam Festival Internacional de Cinema Social de Catalunya
El cineasta anglès Stephen Frears rebrà el Premi d'Honor del Clam, el Festival Internacional de Cinema Social de Catalunya, que se celebra del 23 d’octubre a l’1 de novembre entre Manresa i Navarcles. Frears ha dirigit els films La meva preciosa bugaderia, La reina, Els estafadors i Cafè irlandès.
30/10/1806 