Noticias
Suspesos gairebé la meitat dels desnonaments previstos a Barcelona en l'últim mes
Setmana clau per al moviment en defensa del dret a l'habitatge, que després de forçar l'avançament electoral s'encamina cap a la primera vaga general de l'Estat des del 2012. El catalitzador de tota aquesta efervescència social ha estat l'expulsió de Maricarmen Abascal i els decrets d'habitatge que la van precedir. El Congrés els va tombar en primera instància i finalment els va acabar aprovant la diputació permanent de la cambra parlamentària espanyola. Segons ha pogut saber l'ARA, des de la seva entrada en vigor ara fa un mes, els tribunals han suspès 129 desnonaments a Barcelona, és a dir, pràcticament la meitat dels que estaven previstos a la capital catalana en els últims trenta dies. En la gran majoria de casos és per l'aplicació directa del nou decret, que a grans trets suspèn temporalment els desnonaments de les persones vulnerables sense alternativa habitacional perquè no es repeteixi un cas com el d'aquesta veïna de Madrid de 87 anys, que va morir dues setmanes després de ser desnonad
Broncano no havia de cedir amb Abascal
Ignoro si David Broncano jugava al chicken game i va convidar Santiago Abascal a La revuelta creuant els dits molt fort perquè el de Vox declinés l’oferta. Si va ser el cas, evidencia que no entén com funciona la ultradreta, que aprofita qualsevol altaveu per engegar el seu discurs victimista i més encara si pot anar a RTVE per queixar-se de la televisió pública (per molt que la seva presència al programa tiri per terra part dels clams). En tot cas, resulta incomprensible que hagi accedit a la pretensió d’Abascal d’enregistrar la seva entrevista sense públic. Seria com llançar la tovallola i posar-se en una actitud de submissió que evidencia la debilitat d’un presentador brillant quan el treus de l’entreteniment i la comèdia i l’enfrontes al joc dels grans. Calia aguantar el pols, davant de Vox... i davant de la cadena.
Un seminarista denuncia un mossèn de la Seu d'Urgell per violació
El mossèn el va immobilitzar contra el matalàs i el va violar. La declaració d'un jove seminarista davant els Mossos d'Esquadra és, però, molt més crua, amb més detalls. El noi, de 26 anys, va presentar una denúncia, a la qual ha tingut accés l'ARA, per agressió sexual el 26 d'octubre contra un rector de la diòcesi d'Urgell. Sentir el seu relat en persona és encara més dur. El jove no pot evitar arrencar a plorar diverses vegades. “Perdó”, es disculpa per no poder mantenir les maneres, mentre es tapa la cara amb les mans per intentar amagar les llàgrimes.
Almenys set morts i més de cent de ferits en un xoc de trens a Egipte
Almenys set persones han mort i 112 han resultat ferides en un xoc de dos trens de passatgers a prop de la ciutat egípcia de Guiza, al sud del Caire, que ha provocat que diversos vagons hagin descarrilat i hagin caigut per un terraplè.
L'hora de la veritat per al centre comercial abandonat de la Vila Olímpica
Arriba l'hora de la veritat per al Centre de la Vila. La negociació entre l'Ajuntament de Barcelona i Mercasa –l'empresa pública estatal que gestiona el centre– encara la recta final i, segons confirmen a l'ARA diverses fonts, l'acord és imminent. Es posaria punt final així a un dels serials més enrevessats de la ciutat, que ha vist com aquest espai de la Vila Olímpica s'anava abandonant i deteriorant amb els anys tot i ser el principal nucli comercial d'una zona amb poca oferta.
27/07/1743 