Noticias
Necessitem aquest modisme en català (1)
.
La FIFA fa marxa enrere i no vendrà part del Mundial
Gianni Infantino fa marxa enrere en la seva proposta de crear una filial per comercialitzar accions de la Copa del Món. "Després d'escoltar totes les opinions, ha quedat clar que el projecte ha creat divisions de tal forma que, independentment del suport, ja no estan en l'interès de l'objectiu plantejat inicialment", explica el president de la FIFA en un comunicat distribuït a través de les xarxes socials.
A Ceuta es lliura "la batalla pel futur de la nostra civilització": l'argument ultra a les xarxes
Ceuta i la crisi fronterera desfermada dijous a la ciutat autònoma s'ha utilitzat a les xarxes socials com a gasolina per escampar la xenofòbia de la ultradreta global. X, Telegram, Facebook i altres plataformes han convertit en poques hores l'enclavament espanyol del nord de l'Àfrica en un símbol de la internacional reaccionària; en una forma d'escombrar políticament cap a casa i d'afavorir les propostes més deshumanitzadores davant les desigualtats nord-sud.
Per què els polítics no dimiteixen (gairebé) mai?
La ministra de treball d’Àustria, Christine Aschbacher, no tenia previst dimitir del seu càrrec fins que, 48 hores abans, es van vessar acusacions de plagi en un blog d’un professor que comentava el seu treball de fi de carrera, el 2021. Tampoc ho tenia previst el ministre de l’interior francès, Bruno Le Roux, que, el 2017, havia contractat les seves filles com a assistents parlamentàries durant l’estiu, malgrat que la llei francesa encara permetia contractar familiars. Ni Peter Magnus Nilsson, que el 2023 va dimitir com a cap de gabinet del primer ministre suec per haver pescat anguiles sense llicència i negar-ho a les autoritats quan el van descobrir. La cultura de la dimissió està molt estesa als països nòrdics i centreeuropeus i contrasta amb l'actitud que prenen els polítics del sud d'Europa.
L’Aràbia Saudita busca ser l'altre gran aliat dels Estats Units a l'Orient Mitjà
Durant dècades la relació entre els Estats Units i l'Aràbia Saudita es va construir sobre un equilibri conegut: Washington garantia la seguretat del regne i Riad assegurava l'estabilitat del mercat energètic mundial. Un pacte nascut a la segona meitat del segle XX que va convertir l'Aràbia Saudita en un soci estratègic per a la política nord-americana a l'Orient Mitjà.
17/01/1690 