04/12/2023

03/12/2023

02/12/2023

01/12/2023

30/11/2023

29/11/2023

28/11/2023

27/11/2023

26/11/2023

25/11/2023

24/11/2023

23/11/2023



Noticias
  • I amb Juli Guiu se n’ha anat l’últim reducte d’intel·ligència
    Aquest dijous va dimitir un altre vicepresident del Barça, Juli Guiu, propietari de la promotora musical Clippers i responsable dels dos millors contractes que ha firmat aquesta junta amb empreses homologables de països homologables: Spotify i Nike. Guiu era, i que no s’ofengui ningú, l’últim vestigi d’intel·ligència que quedava al voltant de Joan Laporta. La resta són incondicionals, pilotes, arribistes o ingenus. O almenys, es comporten així davant qui ha acabat sent un dèspota que construeix enemics per guanyar adhesions infrangibles, però la talla d’aquestes cada dia és de pitjor estofa. Com es va veure a la llotja en la semifinal de la Supercopa, és un personatge acorralat, però no pel madridisme sociològic, ni per l’espanyolisme rampant ni pels botiflers que ell descobreix a cada cantonada. Laporta està acorralat per si mateix, per la seva trajectòria i per les seves pròpies decisions carregades d’equivocacions.Seguir leyendo....
  • Un pla burocràtic i continuista
    L’escàndol i l’alarma davant la desinformació i les notícies falses no responen al rebuig de la mentida. De fet, els polítics sempre han pres moltes llicències respecte a la veritat i a les seves pròpies promeses. Més aviat procedeix de la crisi de la doctrina sobre la societat de la informació en què la Unió Europea ha basat bona part de les seves polítiques.Seguir leyendo....
  • Els nous trens de Rodalies començaran a circular a l’R1
    La millora del sistema ferroviari català és un camí de tres vies. És necessari modernitzar la infraestructura (estacions, senyalització, desdoblament del traçat...), cal canviar el sistema de governança (el traspàs total de les competències) i també és necessari actualitzar el parc mòbil. Sobre aquest tercer assumpte hi va haver novetats ahir amb la presentació del primer dels nous trens que Alstom fabrica per a Rodalies Renfe a Santa Perpètua de Mogoda. La seva entrada en servei s’espera per al 2026, tot i que serà un procés que trigarà diversos anys fins a arribar a les 101 noves unitats que substituiran els combois més veterans. Abans que puguin pujar-hi els passatgers, l’operador provarà el tren. Està previst, com confirmen des de Territori, que en les pròximes setmanes o mesos comenci a circular sense passatge pel traçat de l’R1, la línia del Maresme, que serà la primera que es traspassarà a la Generalitat.Seguir leyendo....
  • Orriols carrega contra Bonpreu per denegar ajudes a la residència de Ripoll
    La líder d’Aliança Catalana i alcaldessa Sílvia Orriols busca finançament per a la residència i centre de dia municipal de Ripoll després d’haver rebaixat 9.840 euros l’aportació de l’Ajuntament al geriàtric aquest any per liquidar el dèficit econòmic que generen. Segons els documents als quals ha tingut accés EL PERIÓDICO, el 2024 el geriàtric de Ripoll va rebre 246.190 euros del consistori, però aquest any els pressupostos de l’entitat reflecteixen que l’aportació municipal serà de 236.350 euros.Seguir leyendo....
  • Objectiu, contenir l’AP-7
    Entre l’1 de gener i el 31 de desembre del 2024 van morir a les carreteres catalanes 136 persones. Amb l’obligat recordatori que cada víctima comporta una tragèdia irreparable, la xifra de morts està lluny dels registres dels anys anteriors: un 11% menys que l’any passat i un 23% per sota de la dada del 2019. És a dir, la tendència és positiva i no sembla forassenyat que es compleixi en cinc anys l’objectiu de reduir en un 50% els morts de l’exercici anterior a la pandèmia. El 2030 haurien de ser un màxim de 87 els morts, 49 menys que el 2024.Seguir leyendo....