Noticias
- Tots som empresa
Cada 27 de juny tenim l’oportunitat de recordar una veritat senzilla, quotidiana i, tanmateix, massa sovint discutida: sense empreses no hi ha feina, no hi ha inversió, no hi ha innovació i no hi ha benestar possible. Avui se celebra el Dia de l’Empresari, tot i que el dia de l’empresari i de l’empresa és cada dia. I l’empresa som tots. Parlem del taller que obre cada matí, de la pime que resisteix, de la indústria que exporta, de l’autònom que arrisca i de la companyia que tracciona milers de proveïdors. I és també el compromís diari dels seus treballadors. Tots som empresa.Seguir leyendo.... - La prosperitat no és casualitat
Cada 27 de juny celebrem el Dia de l’Empresa; una data que ens convida a reconèixer una realitat sovint oblidada, que la prosperitat d’un país no apareix per generació espontània. Darrere de cada lloc de treball, de cada innovació, de cada projecte que creix i de cada oportunitat creada hi ha empresaris i empresàries que han decidit invertir, assumir riscos i comprometre’s amb el futur. Les petites i mitjanes empreses representen pràcticament la totalitat del teixit empresarial català. Són les que sostenen l’ocupació, dinamitzen els barris, impulsen la innovació i mantenen viva l’activitat econòmica arreu del país. Però, malgrat aquest pes determinant, continuen afrontant dificultats estructurals que limiten el seu potencial.Seguir leyendo.... - El repte d’emprendre passats els 50
La imatge més habitual del que significa emprendre avui ens trasllada a unes oficines de decoració hipster amb treballadors en samarreta o dessuadora on apareix un logotip de disseny modern amb un nom d’empresa compatible amb la seva pronunciació en anglès. I, al mig, el fundador de la companyia, que acostuma a tenir menor de 30 anys.Seguir leyendo.... - El 95% de negocis a Espanya tenen menys de 10 treballadors
Les empreses més grans ofereixen millors condicions als seus treballadors, són més competitives, inverteixen més en investigació i desenvolupament, i són més resistents a les crisis. Aquest dogma econòmic s’ha convertit en un dels principals desafiaments per al teixit productiu espanyol, que té una naturalesa molt fragmentada.Seguir leyendo.... - Catalunya supera els 10.000 milions en fons Next Generation
Catalunya acaba de superar els 10.000 milions d’euros en la captació de fons europeus Next Generation, procedents del Mecanisme de Recuperació i Resiliència (MRR). Ho fa per primera vegada des que es van llançar aquestes ajudes el 2021, segons dades del Departament d’Economia i Finances de la Generalitat, cosa que la consolida com la comunitat que més recursos d’aquest programa ha rebut, per davant de Madrid i Andalusia.Seguir leyendo....
20/10/2011 