Noticias
- Guerra de l’Iran L’atac a un vaixell de càrrega paralitza el pla d’evacuació d’Ormuz mentre Israel continua atacant el Líban
El conflicte a l’Orient Mitjà es va iniciar el 28 de febrer del 2026 amb un atac conjunt dels Estats Units i Israelcontra instal·lacions nuclears iranianes. L’Iran va respondre tancant l’estret d’Ormuz, que va disparar el preu del cru i va deixar encallats prop de 2.000 vaixells. Després de 39 dies d’hostilitats, va entrar en vigor un alto el foc el 8 d’abril mediat pel Pakistan. Malgrat la treva, els enfrontaments navals a l’estret no han cessat de la mà de les dues parts. La treva ha penjat d’un fil des d’aleshores, amb constant foc creuat entre les dues parts, fins que, després de diversos intents fallits, s’ha firmat un acord de pau que comporta la reobertura de l’estratègic estret d’Ormuz.Seguir leyendo.... - Terratrèmol a Veneçuela, avui en directe: última hora dels sismes, morts, ferits i desapareguts
Dos terratrèmols de magnitud 7,2 i 7,5, han sacsejat la matinada d’aquest dijous (hora espanyola) diverses regions de Veneçuela, segons informa el Servei Geològic dels Estats Units. Hi ha testimonis sobre víctimes mortals, sense xifres oficials», segons el canal públic Telesur, així com grans danys materials, malgrat que no hi ha estimacions de les autoritats. La presidenta encarregada, Delcy Rodríguez, ha declarat l’estat d’emergència nacional. L’epicentre de les tremolors es va situar al municipi de Montalbán, estat Carabobo de la regió central del país.Seguir leyendo.... - ¿Si no ho veig no m’ho crec?
Sempre ens hem aplicat allò de "si no ho veig no m’ho crec", com si els ulls fossin l’últim tribunal de la veritat. "Ho he vist amb els meus ulls", hem dit moltes vegades, com si el testimoni ocular fos definitiu perquè allò que ha passat per l’òcul ja és realitat.Seguir leyendo.... - ¿Zapatero estava pitjor el 2011 que Sánchez?
El maig del 2011, Alfredo Pérez Rubalcaba va substituir José Luis Rodríguez Zapatero, llavors president del Govern, com a candidat a la presidència del Govern pel PSOE. Va ser poc després d’una patacada del partit en les eleccions municipals i autonòmiques. En aquell moment els dos afectats van argumentar que el llavors president estava "cremat" per les retallades que va haver de fer per evitar que Espanya fos intervinguda pels homes de negre. La pregunta és: ¿estava més cremat Zapatero que no està ara Pedro Sánchez? La resposta és interessant no per als adversaris del PSOE sinó per a la militància i els quadres d’un dels partits amb més història d’Espanya. En aquell context, Zapatero tenia una majoria parlamentària precària (de fet, el PP de Rajoy el va deixar tirat amb les tisores que demanava Europa i va ser Duran Lleida qui el va salvar). La situació econòmica era desastrosa (en molt bona mesura perquè dos anys abans va acudir a les urnes negant la crisi del maó i la necessitat d� - Sud-àfrica i el Canadà enceten avui la fase d’eliminatòries
Les seleccions de Sud-àfrica i el Canadà, tant l’una com l’altra inèdites fins ara en les eliminatòries mundialistes, enceten avui al SoFi Stadium de Los Angeles (21.00, DAZN) els setzens de final del Mundial dels Estats Units, el Canadà i Mèxic 2026. És un partit en què tant l’amfitriona com el combinat africà aspiren a allargar la seva aventura en el torneig.Seguir leyendo....
15/06/1916 