Noticias
  • Catalunya, a la cua en hores de filosofia: "Necessitem temps per pensar"
    Conèixer què vol dir veritat i mentida en un món envaït per les notícies falses. Comprendre que "les generalitzacions sovint són fal·làcies" en un moment en què molts parlen pel broc gros. I dialogar en un món dividit. "Entendre que la polarització s'evita quan pots tolerar no estar d'acord amb el teu amic i seguir sent el seu amic". Els docents de filosofia defensen que l'assignatura que imparteixen va molt més enllà dels mites i les teories dels clàssics. Permet a l'alumne "pensar", "dubtar", "fer autocrítica" i "plantejar-s'ho tot". Valors i aprenentatges que creuen que són "fonamentals" en la societat actual i que els adolescents no poden adquirir correctament perquè s'hi dediquen molt poques hores. "Necessitem temps per pensar", afirma Laia Cos, que fa de portaveu d'aquests docents.
  • Trump diu que ja ha parlat amb Ucraïna sobre els territoris que perdrà
    Donald Trump ha donat a conèixer més detalls sobre les negociacions per l'alto el foc a Ucraïna. Just després que el president rus Vladímir Putin s'hagi mostrat reticent a acceptar la treva sota les condicions proposades, el president estatunidenc ha dit que ja ha parlat amb Kíiv sobre quins territoris perdrà. "Hem estat discutint amb Ucraïna sobre les terres i porcions de territori que es conservarien i es perdrien, així com sobre tots els altres elements d'un acord final", ha afirmat Trump durant la seva trobada aquest dijous amb el secretari general de l'OTAN, Mark Rutte.
  • L’escola, en primer pla
    Els dimecres al vespre els espectadors de TV3 tornem a l’escola. La cadena ha estrenat Històries de l’escola, una sèrie documental que ens endinsa en la realitat de mestres i alumnes de diferents centres de primària, secundària i formació professional. El format s’inspira en la prolífica tradició francesa de documentals que exploren l’àmbit pedagògic. Es percep la influència de produccions com Être et avoir (Nicolas Philibert, 2002), La clase. Entre les murs (Laurent Cantet, 2008), La Cour de Babel (Julie Bertuccelli, 2014) i tants d’altres, mostrant la dificultat per motivar els alumnes, les tensions dins del sistema educatiu o els reptes de la diversitat cultural a les aules. Històries de l’escola prescindeix d’un narrador i d’entrevistes. Es limita a l’observació plena de la realitat de l’escola. Es defuig el pla general per prioritzar el primer pla, buscant una aproximació més humana. No es tracta de relatar els fets concrets sinó de penetrar en l’espectre emocional i emp
  • Funcionaria un 'True detective' però amb la guàrdia civil?
    A partir de la novel·la homònima de Sergio Sarria, Cuando nadie nos ve es presenta com una altra d'aquelles sèries de crims amb voluntat de singularitzar-se pel seu context geogràfic i pel to més sobri del plantejament. Ens trobem a Morón de la Frontera, un municipi sevillà conegut per la Setmana Santa i per la base aèria que encara ara serveix d'infraestructura a l'aviació dels Estats Units. Uns costums i unes localitzacions que atorguen una idiosincràsia pròpia a la trama.
  • "És un orgull veure tantes nenes que aspiren a fer el que faig jo"
    Martina Capdevila Barbany (Granollers, 2001) viurà un cap de setmana molt especial. A partir de divendres, la capital del Vallès Oriental viurà la fase final de la Copa de la Reina d'handbol, en la qual el KH-7 BM Granollers farà d'amfitrió i serà aspirant a guanyar un títol per primer cop. Les vallesanes s'enfronten divendres al Balonmano Morvedre als quarts de final, i somnien amb ser a la final de diumenge gràcies als gols de Capdevila, que amb 23 anys ja n'ha marcat més de 500 a la lliga. De fet, enguany lidera la classificació de màximes golejadores. Ara vol guanyar un títol davant la seva gent. La història de la seva família és la de l'handbol granollerí.