Noticias
  • Nou macrooperatiu policial: més de 700 policies es despleguen contra el tràfic de persones a Catalunya
    Segon macrodispositiu policial a Catalunya en només 24 hores. Més de 700 efectius dels Mossos d'Esquadra i la policia espanyola (CNP) participen en una àmplia operació contra un grup criminal implicat en el tràfic d'éssers humans, el tràfic de drogues i el blanqueig de capital.
  • Ikea tanca la seva pàgina més fosca de treballs forçats
    L’empresa Ikea és sinònim de mobles assequibles, funcionals i amb un toc de disseny nòrdic que ha captivat milions de clients a tot el món. Però la companyia sueca, fundada el 1943, també té un passat fosc. Des de fa alguns anys, els vincles que la companyia de mobles escandinava havia tingut amb l’antiga Alemanya de l'Est han estat investigats i posats a la llum pública, cosa que ha generat remordiments entre els actuals directius de l’empresa.
  • Els vaixells russos que amenacen l'Àrtic (i preocupen Europa)
    L'hivern s'apropa ràpidament a l'oceà Àrtic, i cada cop és més perillós navegar per aquest mar, que en pocs dies quedarà cobert per una sòlida capa de gel. Malgrat aquestes condicions i les sancions imposades, el trànsit de vaixells que surten des dels ports de Sibèria carregats de petroli i gas russos no s'atura, tot i que molts d'aquests vaixells representen un autèntic perill per a la navegació.
  • Neteges amb KH-7? La fórmula és catalana i es va crear per casualitat
    D'esprais per fer relluir els marbres de la cuina o les vitroceràmiques a líquids amb insecticida per fregar el terra de casa. També fórmules llevataques per a la roba i barreges químiques per eliminar la calç incrustada a la dutxa. Els envasos de la marca KH-7 cada cop ocupen més espai als lineals de neteja dels supermercats catalans. La gamma ha crescut molt els últims anys, però hi ha un dels seus productes que és la joia indiscutible de la família: el desgreixador. Va ser el primer producte de la marca que va entrar a les llars, el 1981. Darrere hi ha una història que barreja un taller de joieria, el fill d'una família d'agricultors de les Franqueses del Vallès (Vallès Oriental) i un olfacte molt fi per al món dels negocis i del màrqueting.
  • Dues hores al dia dubtant del seu físic: què miren les adolescents a TikTok?
    "Fa quinze anys el que preocupava als pares és que una filla es passés dues hores al telèfon parlant amb la seva millor amiga, però el problema actual és que es passen tot aquest temps consumint contingut que no trien, sense un interlocutor real ni cap mena d'intercanvi comunicatiu". D'aquesta manera descriu el problema dels adolescents a les xarxes socials i, sobretot amb TikTok, la investigadora Mònika Jiménez del grup Communication, Advertising and Society (CAS) de la Universitat Pompeu Fabra (UPF).