30/06/2020



Noticias
  • La rua del Barça, en directe
  • Hipoteques més barates i lloguer molt car: la venda d'habitatges es dispara
    La compravenda d'habitatges es va disparar un 52,3% al mes de març en comparació amb el mateix mes de l'any passat, fins a les 10.345 operacions a Catalunya, segons les dades provisionals de l'Institut Nacional d'Estadística (INE) publicades aquest divendres. Es tracta de la millor dada en el tercer mes de l'any des del 2007, el mateix any que es va iniciar la sèrie històrica i just abans que es trenqués la bombolla immobiliària. Al conjunt de l'Estat, la venda d'habitatges va augmentar, tot i que per sota de Catalunya, un 40,6%, amb 62.808 operacions, també el volum més elevat en un mes de març des del 2007.
  • Xiaomi contracta enginyers de BMW per al seu centre d’investigació europeu de mobilitat elèctrica
    Després de deixar mig món bocabadat amb la presentació del nou SU7 Ultra, Xiaomi continua avançant en el seu full de ruta amb l'objectiu de convertir-se en el nou referent mundial de mobilitat elèctrica. Els xinesos volen aterrar a Europa per la porta gran amb la construcció d’un innovador centre d’investigació i desenvolupament de cotxes elèctrics a la ciutat de Múnic, la capital automobilística d'Alemanya, i que hauria d’entrar en funcionament al llarg de l’any 2027.
  • El Barça de Flick: i ara què?
    El Barça ja és campió de Lliga. Ho és per 28a vegada gràcies a un equip que ha reconnectat amb la seva afició. Ho és, també, gràcies a un entrenador alemany que ben pocs coneixien més enllà del 2-8 a Lisboa. Hansi Flick ha tancat aquelles ferides fent competir el Barça a Europa per primera vegada en molts anys i, recollint el llegat de Johan Cruyff, ha sabut construir un equip valent, desacomplexat, atractiu i guanyador.
  • Segur que han de dir “el Pelicot catalán”?
    La notícia del violador d’una nena de dotze anys tutelada per la DGAIA i els detalls de com la va gravar sotmetent-la a altres pederastes ha creat, en els mitjans de comunicació estatals, una comparació periodística inadequada i amb una fórmula comunicativa cridanera molt desafortunada. Cadenes com Cuatro i La Sexta han utilitzat el concepte el Pelicot catalán per referir-se a l’acusat. Ho vam veure dijous a En boca de todos, quan el programa es preguntava pels detalls de la red de prostitución del Pelicot catalán. Va passar el mateix a Noticias Cuatro, on parlaven del fet com “el caso Pelicot de Barcelona”. A Más Vale tarde, repetien el recurs. No han sigut els únics. També ho han fet emissores de ràdio com la SER i tota mena de mitjans digitals. Fins i tot la web de RTVE recorre, sorprenentment, a aquest concepte.