Noticias
- Estructura i concentració de la propietat d’habitatges a la ciutat de Barcelona
Elon Musk proposa que l'Espanya buidada sigui una gran planta solar per abastir Europa
Aquest dimecres, durant el Fòrum Econòmic Mundial de Davos, Elon Musk ha assegurat que una gran planta solar situada en zones poc poblades d’Espanya o Sicília podria generar prou energia per abastir tot Europa. Segons l’empresari, les instal·lacions necessàries són tecnològicament viables i només caldria decidir implementar-les. Musk, de fet, ha posat com a exemple la Xina, on plantes solars produeixen ja 540 gigawatts (GW) anuals.- Estadística cadastral sobre titulars i propietats A Catalunya, Barcelona província i Barcelona ciutat
El tall de l'AP7, un dard a l'economia catalana
El tall de l'AP-7 provocat per l'accident ferroviari de Gelida pot durar dies, expliquen des del Servei Català de Trànsit, i és una incidència que no només afecta la mobilitat de les persones, sinó que impacta de ple en el sector del transport i la logística, no només de Catalunya, sinó de tot l'Estat. L'AP-7 és la principal via que canalitza el trànsit de mercaderies d'Europa cap a la península Ibèrica i d''Espanya –i fins i tot de gran part del Magreb– cap a Europa. De fet, aquesta via forma part d'un corredor qualificat de prioritari per la Unió Europea. I, a més, Catalunya aporta més del 25% de les exportacions espanyoles, una gran part de les quals surten per aquesta autopista.
Trump demanda el banc més gran dels EUA i li reclama 5.000 milions de dòlars
Nova revenja del president dels EUA contra aquells que considera enemics. Donald Trump ha presentat una demanda de 5.000 milions de dòlars (4.256 milions d'euros, al canvi actual) contra JPMorgan Chase, el banc més gran dels EUA, al qual acusa de deixar de prestar-li serveis financers després de l'atac al Capitoli del 6 de gener de 2021. El banc ho ha informat a través d'un comunicat.

21/06/2020 