Noticias
- Barcelona bada. Isabel Llorach l’espavila (1933)
De l’article del crític d’art, dibuixant i pintor Feliu Elies, Joan Sacs, (Barcelona, 1878-1948) a Mirador (22-I-1933). Dins l’any tot just acabat van coincidir dos aniversaris d’Isabel Llorach i Dolsa (Barcelona, 1874-1954): el 150è del naixement i el 70è del traspàs. Llorach va destacar fins abans de la guerra del 36 en la vida cultural i social barcelonina amb iniciatives de mecenatge i al capdavant del mític Conferentia Club. - El Barça oblida els seus maldecaps a París
Oxigen en un moment de màxima necessitat. El Barça es va saber abstreure del sidral generat pel fitxatge interruptus de Thomas Heurtel i va aconseguir una victòria de mèrit a la pista del París Basketball (79-90). L'equip blaugrana va jugar amb una regularitat que s'havia trobat a faltar en els partits anteriors. - Tensió al Golan sirià per la nova ocupació israeliana
L’exèrcit israelià va aprofitar la situació de caos provocada per la caiguda del règim del dictador Bashar al-Assad per ampliar la seva ocupació del territori dels Alts del Golan, iniciada arran de la guerra àrabo-israeliana de 1967. En total, es tracta d’una zona de més de 300 quilòmetres quadrats. En la franja septentrional, al voltant de la ciutat de Quneitra, es compten set pobles recentment ocupats. En converses amb una vintena dels seus habitants, són constants les queixes per una ocupació que, com la del 1967, representa una violació flagrant de la legalitat internacional. - "El que genera posicions antiimmigració no és la immigració, sinó la sensació de descontrol"
Blanca Garcés Mascareñas és investigadora sènior del Cidob especialista en migracions. Conversem amb ella l’endemà del balanç d’arribades irregulars del 2024, que supera el del 2023 i consolida la ruta a les Canàries, una de les més perilloses, com una de les més transitades. - Les escoles on els docents s'avaluen entre ells: "Si no ho fem nosaltres, no ho fa ningú"
Espanya és el país de l'OCDE amb més mestres de primària que no han estat avaluats mai des que van entrar a fer classe en un centre educatiu. Ni pel director o els companys del centre ni per cap organisme extern. Segons l'últim informe TALIS, dintre de l'Estat, Catalunya és de les comunitats amb més mestres que mai han estat avaluats (34%), un percentatge que en el cas de la secundària és una mica més baix, amb un 23% dels docents que no han rebut cap mena d'avaluació formal des que van entrar a les aules.