Noticias
  • Per què TV3 no ha arrasat amb la Copa del Rei?
    Que TV3 pogués oferir aquest dissabte la final de la Copa del Rei és una notícia excel·lent, perquè suposa el retorn del futbol premium a la pública catalana després d’anys i panys de veure com l’esport més cobejat es traslladava als canals de pagament. I cal felicitar la casa per haver estat la cadena més escollida pels catalans a l’hora de seguir el partit. Ara bé, seria un error caure en l’eufòria i el clàssic triomfalisme que generen les audiències milionàries. TV3 va ser l’opció del 34,9% dels catalans, però un 30,1% es van decantar per La 1. Expressat en termes futbolístics, som més a prop de l’infartant 3-2 d’aquest últim clàssic que de la maneta que tot culer somia. 
  • Els firaires de Roma que es van guanyar al papa Francesc per portar saltimbanquis al Vaticà
    És una fira d'atraccions, d'aquelles en què hi ha autos de xoc, cavallets, casetes de tir… En èpoques passades segur que devia tenir el seu encant, però ara està clarament en hores baixes. Es diu Luna Park i està a Òstia, un municipi costaner de la província de Roma, a només 30 quilòmetres de la capital italiana. Allà, en una caravana, hi vivia Geneviève Jeanningros, la monja menuda de 81 anys que dijous passat es va saltar el protocol, es va colar a primera fila per resar davant el fèretre del papa Francesc i no va poder evitar que se li escapessin algunes llàgrimes.
  • El Barça esquiva la bala més temuda: l'Instant Replay de l'ARA
    El Barça va allunyar-se de l'estat anímic de Mònaco i va tombar l'Unicaja (83-81). L'equip blaugrana va tornar a tenir la baixa de Jan Vesely, que arrossega una lumbàlgia. Joan Peñarroya va demanar crèdit per als seus jugadors. "Les valoracions s'han de fer al final, però aquest equip, des de la Copa del Rei, porta un molt bon percentatge de victòries. Amb tot el que ens passa, l'equip sempre hi és. Segur que podem demanar un bàsquet millor, però els condicionants amb què estem lluitant fan que hàgim de donar un gran mèrit a l'equip", va dir l'entrenador egarenc.
  • "El benestar de les persones és la salut de l'empresa"
    Amb motiu del Dia Mundial de la Salut Laboral —se celebra el 28 d'abril— i del Dia Internacional del Treball —1 de maig—, parlem amb la directora de Transformació Digital de Suara Cooperativa, Àngels Cobo, sobre la necessitat d'incorporar el benestar com a eix central a les organitzacions i sobre el projecte Benestarum, una iniciativa pionera que aposta per una salut laboral integral i transformadora.
  • Les entitats es preparen per a un revés del Constitucional al català a l'escola
    En la legislatura passada, encara amb el govern de Pere Aragonès, es van aprovar dues mesures per frenar el 25% de castellà que el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) imposava a tot el sistema educatiu: un decret llei que rebutjava l'aplicació dels percentatges en l'educació aprovat per part de la majoria independentista al Parlament; i una llei, que també va avalar el PSC, en què se situava el català com a llengua vehicular a l'ensenyament, però no es parlava explícitament de vetar percentatges, sinó que deia que l'ús de llengües oficials s'havia d'adaptar a la realitat sociolingüística de cada centre educatiu. Totes dues normes, aprovades el 2022, van servir per frenar in extremis l'aplicació del 25% en tot el conjunt del sistema educatiu –en centres concrets ja s'aplica–, però són analitzades per part del Tribunal Constitucional i, segons diverses fonts jurídiques consultades per l'ARA, el veredicte de l'alt tribunal podria ser un nou revés pel català.