Noticias
  • "La meva besàvia no mereixia caure en l'oblit"
    Més 2.500 morts en tres anys. Aquesta xifra esfereïdora obliga a preguntar-se què va passar al psiquiàtric de Sant Boi, però també en altres centres, durant la Guerra Civil, una incògnita que l'ARA va intentar resoldre a través d'un reportatge d'investigació de Sílvia Marimon publicat el desembre de 2024. Aquest dimarts la periodista ha moderat una xerrada sobre aquesta qüestió al Recinte Modernista de Sant Pau que ha comptat amb la participació d'historiadors, metges i familiars afectats, i l'assistència d'un centenar d'oients.
  • El Kremlin assegura que l'exèrcit ucraïnès intenta penetrar a Rússia per Bélgorod
    El mateix dia en què Donald Trump i Vladímir Putin han discutit per telèfon el futur d'Ucraïna, Rússia ha denunciat un intent d'incursió de l'exèrcit ucraïnès a la regió russa de Bélgorod. Autoritats russes i canals de Telegram especialitzats en temes militars han assegurat que les forces de Volodímir Zelenski han llançat operacions ofensives a la frontera, tot i que Kíiv ho nega i diu que Moscou s'ho ha inventat justament per influir encara més en la postura dels Estats Units de cara a les negociacions de pau.
  • Un cop hàgiu paït 'Adolescence'
    Adolescence (Adolescència), la sèrie magistral de Netflix de què parlàvem dissabte en aquesta columna, té la potència per devastar-nos emocionalment. És necessari pair-la, perquè el pòsit de la història queda dins teu durant dies. Després de la primera setmana d’èxit, la plataforma ha explicat, a través de les xarxes socials, com ha rodat cada episodi a través del pla seqüència. Cada capítol es gravava sencer sense aturar la càmera, connectant-la a l’inici de l’acció i mantenint-la fins al final. 
  • Els desallotjaments exprés de Junts s'obren pas al Congrés
    L'ofensiva que va presentar Junts fa un mes contra les ocupacions de pisos ha fet un primer pas al Congrés aquest dimarts. Amb el vot a favor del PSOE, del PP, de Vox i del PNB, s'ha obert camí una proposició de llei que introdueix modificacions en la legislació civil i penal per desallotjar de forma exprés en 48 hores. "El sentit comú ens hauria d'impedir justificar que, per garantir el dret humà a un habitatge, puguem conculcar el dret humà a no ser privat arbitràriament de la nostra propietat", ha argumentat la diputada de Junts Marta Madrenas, que ha admès que existeix un discurs "alarmista" sobre les ocupacions, però que això no obsta perquè sigui un problema "greu" i "en augment" del qual els poders públics "s'han d'ocupar".
  • El govern podria trigar mesos a decidir sobre l'opa al Banc Sabadell
    El govern central podria trigar "uns quants mesos" a decidir si imposa condicions al BBVA si vol continuar amb la seva oferta de compra del Banc Sabadell, una vegada que la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) aprovi l'operació, segons han informat a EFE fonts properes al procés.