Noticias
  • Sorpresa a Locarno: la sensibilitat del nou cinema japonès, reconeguda amb el Lleopard d'Or
    No es trobava entre les favorites d'una programació amb noms de prestigi en el panorama cinèfil com els de Radu Jude, Abdellatif Kechiche o Naomi Kawase. Però el jurat de la 78a edició del Festival de Locarno, presidit pel cambodjà Rithy Panh, s'ha decantat per ignorar els directors més coneguts i premiar amb el Lleopard d'or Tabi to hibi (Two seasons, two strangers) de Sho Miyake. Un director japonès que en cap cas és un debutant (un dels seus films anteriors, El combat de la Keiko, es va estrenar a Filmin), però que encara no s'havia consolidat com un dels cineastes a tenir en compte del panorama contemporani. A Two seasons, two strangers, Miyake adapta dues històries independents de Yoshiharu Tsuge, pioner del manga alternatiu i autor de culte que va deixar de dibuixar ja fa dècades. Els relats comparteixen uns personatges masculins solitaris que acaben connectant amb una dona en un moment concret. I en els dos casos, la descripció detallada i preciosista dels respectius entorns naturals i atmosfè
  • Moda d'un sol ús, el cost invisible de l''ultra fast fashion'
    Només fer el primer clic et dona la benvinguda un regal daurat amb un llaç vermell. En un segon, esclata i deixa pas a un missatge seductor: “Ofertes especials només per a tu. 60% de descompte en qualsevol comanda”. La lletra petita aclareix que la promoció és només per a nous usuaris i que s’aplica a alguns articles seleccionats. Però un cop dins, la plataforma no afluixa: percentatges, cupons, enviaments gratuïts... Un bombardeig constant de publicitat de colors llampants que promet moda a uns preus impossibles de rebutjar.
  • "No cal començar una guerra que perdràs": què pensa el tèxtil català del fenomen Shein?
    Gemma Molner i la seva germana són la tercera generació d’una petita nissaga de botiguers. Els seus avis van aixecar la persiana, i avui el negoci familiar –els comerços de moda Xarol– compta amb dues botigues a Tarragona i Reus. Des de fa temps, però, observa com els hàbits de consum dels seus clients canvien a un ritme vertiginós. “La venda online ha vingut per quedar-se. Des de la covid, no ha deixat de créixer”, afirma l’empresària reusenca, que també forma part de la taula de comerç de la patronal Pimec a Tarragona i representa l’associació comercial El Tomb, a la capital del Baix Camp.
  • El consell de Michelle Obama a les seves filles: tenir moltes cites
    El consell que Michelle Obama dona a les seves filles Sasha i Malia per trobar l'amor és senzill: tenir una vida sentimental molt activa. "Només vull que estiguin obertes a la gent", va explicar Obama en un episodi del pòdcast IMO with Michelle Obama and Craig Robinson. "El que jo vaig fer va ser tenir moltes cites. Quan el Barack va aparèixer, tenia experiències amb les quals comparar-lo". Els Obama es van conèixer el 1988 i es van casar el 1992.
  • El cisma a la família Beckham no tanca per vacances
    Si alguna cosa ha caracteritzat sempre Victoria Beckham ha estat el seu perfeccionisme. És la Letícia pop del Regne Unit. Sempre amb una figura treballada, sempre preparada per a qualsevol pregunta dels mitjans, sempre amb l'outfit perfecte per ser la més ben vestida en cada esdeveniment, sempre astuta i oportuna a les xarxes socials, sempre autora d'unes col·leccions de moda a les quals es difícil trobar un però i també sempre l'ànima mater d'una família que semblava dissenyada per agradar al món sencer. Ara, però, aquest posicionament de marca tan extraordinari s'ha esquerdat i, a sobre, ho ha fet per la part més dolorosa. Tota aquesta amalgama de circumstàncies en què l'ex Spice Girl excel·lia presenta una fuita que ni ella ni el seu marit –també amo d'un perfil públic impol·lut– no estan podent estroncar de cap manera.