Noticias
Innovació agroalimentària: Ametller Origen desenvolupa una tecnologia revolucionària per millorar els seus productes amb la IA
El futur del sector agroalimentari a Catalunya està més a prop que mai gràcies a iniciatives innovadores com la d'Ametller Origen, que combina sensors, IA i agricultura regenerativa per produir de forma més sostenible i estalviar energia i matèries primeres. De fet, la innovació i les noves tecnologies han d'ajudar les persones a prendre millors decisions, però en cap cas substituir-les, i és que el personal agrícola i tècnic continuarà sent clau durant tot el procediment.El Govern situa la lluita contra l'obesitat infantil com un repte de país
A Catalunya, un 21,3% dels infants entre 6 i 12 anys té sobrepès i un 11,3% pateix obesitat, segons dades de l'Enquesta de Salut de Catalunya (ESCA) del 2024. El percentatge d'obesitat és més alt entre els nens —se situa en un 14%— que entre les nenes —situat en un 8,3%—. Per tractar aquest problema de salut pública, és important que el seu abordatge i prevenció s'inclogui en el marc de polítiques equitatives que redueixin les desigualtats socials i comercials de la salut, fent èmfasi en l'entorn i en les condicions de vida dels infants i les seves famílies.On ha anat a parar l'església que van desmuntar per fer el pantà?
La presa de la Baells –l’única del Llobregat, si exceptuem les que hi ha al riu Cardener, afluent del Llobregat– té com a finalitat regular l’aigua d’aquest riu que neix a Castellar de n’Hug i arriba amarronat al Prat de Llobregat, i emmagatzemar-la per garantir el subministrament d’aigua de boca i els usos industrials i de regadiu a l’àrea metropolitana de Barcelona. I possibilita la producció d’electricitat –la central hidroelèctrica es va construir uns anys després de la presa; s’hi va pensar des de l'origen, però el projecte es va fer més tard.Els trens d'alta velocitat entre Barcelona i Madrid s’abarateixen un 35% des del 2019
Els trens viuen una època daurada; encadenen anys de rècords i omplen les estacions de gom a gom. Tot es va accelerar després de la pandèmia, coincidint amb la liberalització de l'alta velocitat que va començar el maig del 2021 amb l'arribada de l'operador francès Ouigo per cobrir el trajecte Barcelona-Madrid, que es va fer lloc en un corredor que des de feia més de deu anys només oferia els AVE de Renfe. Un mes més tard va entrar en funcionament l'opció de baix cost de Renfe, AVLO, i l'any 2022 va ser el torn de la italiana Iryo, cosa que amb els anys va estendre la competència a la resta de corredors que hi ha a Espanya. La competència ha fet caure els preus dels bitllets, alhora que ha disparat el nombre d'usuaris i ha portat més incidències a uns trajectes que no acostumaven a donar problemes.Ter Stegen es vol fer perdonar els pecats: "ara toca pensar en el futur"
El nou Barça ja camina, però ho fa per escenaris perifèrics. En espera del retorn a la terra promesa del Camp Nou, l'equip blaugrana es presenta al Johan Cruyff amb una nova edició del Trofeu Joan Gamper, en aquest cop contra el Como. Un escenari provisional després d'uns dies en què s'ha treballat gairebé més a les oficines que al terreny de joc. Un Gamper sense Iñigo Martínez, el gran seductor que en dos anys ha trencat un munt de cors a Catalunya, però amb cares noves, com Joan Garcia, Rashford i Roonie Bardghji.