Noticias
  • "Aquestes obres acabaven guardades als calaixos": una exposició recupera les peces de 13 artistes d'art tèxtil
    “Totes nosaltres ens hem conegut teixint”, diu la Magda, una de les tretze artistes del col·lectiu Tramadoras que formen part de l’exposició Entre fils, habitant el teixit. Van coincidir al Taller Escola Tèxtil Teranyina i les seves obres estan exposades al castell de Cornellà fins al 27 d’abril. “Estem entre els fils, quan teixim habitem”, explica. Esther Vigara, comissària de l’exposició, diu que sovint es relaciona l'acte de teixir amb un passatemps, una activitat per entretenir-se, però mai com una forma d’art. “Moltes persones veuen el tèxtil com una manualitat o un treball casolà, no com una expressió artística de plenitud creativa”, afirma. 
  • La justícia rebutja la petició d'un pare per aturar l'eutanàsia de la filla
    El jutjat contenciós 12 de Barcelona ha inadmès la petició d'un home que volia aturar l'eutanàsia de la seva filla, adulta i amb un procediment de mort assistida que havia avalat la Comissió de Garantia i Avaluació de Catalunya favorable a l'aplicació de la mort digna.
  • L'anàlisi d'Antoni Bassas: 'El frau d'aquest no traspàs integral de Rodalies'
    La setmana ha començat entrant per la porta gran. El traspàs de Rodalies a la Generalitat tal com ens l'havien explicat, ja no serà. Els sindicats han forçat que el nou operador de Rodalies sigui una filial de Renfe, una nova empresa dins de Renfe que farà que els treballadors tinguin el mateix conveni.
  • El pla de la UE de 40.000 M€ per reforçar Ucraïna davant Putin i Trump
    Les discussions sobre un alto el foc a Ucraïna s'intensifiquen i la Unió Europea vol continuar fent el possible perquè Kíiv s'assegui des d'una posició de força en una potencial taula de negociació, sobretot davant la pinça que li estan fent Donald Trump i Vladímir Putin. En aquest sentit, la cap de la diplomàcia europea, Kaja Kallas, ha presentat un pla que pot ascendir fins als 40.000 milions d'euros per continuar subministrant armament a les tropes ucraïneses que els ministres d'Exteriors de la UE discuteixen aquest dilluns a Brussel·les.
  • Teatre claustrofòbic ben fet
    Hi ha obres que no són fàcils d’explicar sense revelar allò que convé que els espectadors vagin descobrint al llarg de la funció. I aquesta és una d’elles. Una obra primerenca del dramaturg anglès Dennis Kelly, autor d’una trentena d’obres dramàtiques i també del llibret del famós musical Matilda així com del guió de la pel·lícula del mateix títol. En tot cas podem dir que Després del final s’adscriu en el subgènere del teatre claustrofòbic, com aquell primer èxit de Jordi Galceran (Paraules encadenades) o el Misery de Stephen King que Sergi Mateu va estrenar al Teatre Principal el 1999. En aquest subgènere sempre hi ha un lloc del qual no es pot sortir, ja sia perquè no et deixen o perquè no pots. I, esclar, un personatge amb un cert desequilibri.