Noticias
- Els Estats Units volen que Google vengui el navegador Chrome
El departament de Justícia dels Estats Units està preparant una petició per forçar que la matriu de Google vengui el seu navegador Chrome per posar fi al monopoli que té sobre el mercat de les cerques a internet. El mes d'agost passat la justícia nord-americana ja va determinar que la companyia tenia un monopoli il·legal sobre aquest sector i ara estava pendent veure quines mesures s'implementarien per corregir la situació. Entre aquestes mesures, vendre Chrome. - Soc l'únic de la classe sense mòbil
Només ell i un altre company, a qui segurament ja li compraran aquest Nadal, no tenen mòbil a la seva classe de primer d’ESO. Ell en voldria un, però la seva mare ho està endarrerint, sobretot per evitar que accedeixi a les xarxes socials. La mare, la Carme, considera que amb dotze anys el cervell del seu fill encara no és prou madur per "tenir un ordinador a la butxaca". Admet que és dur i dubta si val la pena resistir-s'hi. "Tots els altres tenen mòbil menys jo, sé que ho fas per mi, però et preocupes massa, no soc estúpid, no em passarà tot això que expliquen en els documentals", li diu el seu fill. - Els mòbils ja han sortit de les aules però encara som en mans de les tecnològiques
Ja fa dos mesos que han començat les classes a tots els centres escolars de Catalunya. Aquest curs, amb una novetat: la implementació de la nova normativa que regula la utilització de dispositius mòbils a l’entorn escolar. Era una normativa que fa un any no teníem i que el govern de la Generalitat va aprovar el passat mes de gener, arran de la creixent mobilització social al respecte. Els mòbils estan prohibits a primària i secundària. Això vol dir que aquells centres que no tenien regulat a la seva normativa de funcionament què cal fer quan un alumne treu el mòbil a classe, al descans o en qualsevol altre espai, ara ja ho tenen establert. - Orfes digitals
L’any passat, el 20 de novembre acabava així el meu article sobre els drets digitals de la infància: “El problema de la infància i l’adolescència actuals no és la tecnologia sinó un món adult deshumanitzat, que vol controlar el seu accés a la tecnologia per no resoldre la complicada qüestió de com s'educa en una vida plena de tecnologia”. Torno al tema amb la depressió inevitable de comprovar que no ha canviat res i que, més aviat, tots els esforços es concentren a aconseguir més control. Sempre igual de fàcil: que s'esperin a ser grans i no entrin en contacte amb un aparell, una substància, una activitat, una realitat. Ara, fins i tot, amb moviments com el de les escoles out, desconnectades, que tenen l'aspiració que a l’escola tot torni a ser paper. - Cal fer visible la incompetència
L’edició del Telenotícies comarques de dimarts posava de manifest la incompetència de les institucions públiques, sobretot quan menyspreen les necessitats dels ciutadans. Pere Bosch explicava que la notícia demostrava com el xoc entre administracions per determinar les seves responsabilitats deixa les famílies a l’estacada. Descobríem el cas del Cristian, un noi de Rellinars amb síndrome de Down que ja no pot anar amb transport adaptat al centre ocupacional de Terrassa on treballa. Tot i que té dret a aquest tipus de transport, cap administració considera que se n’hagi de fer càrrec. El vídeo ens mostrava el Cristian amb el seu pare al voral de la carretera on s’atura l’autobús adaptat que passa pel poble. “Des de fa dos mesos no l'hi deixen pujar. El motiu és que s’ha fet gran i ja no està escolaritzat”. De fet, a la notícia vèiem com l’autobús s’aturava, però el Cristian no hi pujava. L’informatiu advertia, a més, com en el futur aquesta situació es pot agreujar. En aq