Noticias
- Les noies que sí i les noies que no
En una intel·ligent operació editorial, Bromera ha donat a conèixer la jove autora britànica Saba Sams traduint el seu primer llibre dins la flamant col·lecció La singular. El llibre Envia nudes, en aquest sentit, és un recull de contes que indaguen en la condició de la dona, de dones concretes situades en les seues primeres dues dècades de vida. La qualitat literària d’aquestes pàgines és innegable, així com la força d’una narrativa que amb total seguretat continuarà donant mostres brillants en el futur. - “Ara sembla que pots anar a l’Ikea a comprar la relació que t’agrada”
Què ens reté al costat d'algú durant anys? Gonzalo Torné (Barcelona, 1976) busca respostes a l'embruix que són, sovint, els enamoraments i les relacions afectives amb Brujería. La nova novel·la de l'escriptor d'Hilos de sangre (Random House, 2010) i Años felices (Anagrama, 2017) s'endinsa en la intimitat dels Pons, un matrimoni benestant amb fills que decideix obrir la seva relació. L'experiment sentimental coincideix amb l'arribada del Diego, solter i desarrelat, que veu en la parella un ecosistema que li ressona al seu passat. - Per què Nike tampoc arregla els problemes domèstics del Barça?
"La història posarà cadascú al seu lloc. Acord històric que respon a la grandesa del FC Barcelona [...] Orgull de president i de les persones que s'han deixat la pell durant dos anys per assolir-ho". Aquestes pomposes paraules són les que la vicepresidenta institucional del Barça, Maria Elena Fort, va fer servir, a través d'una piulada a la xarxa X, per celebrar l'oficialitat del nou contracte del club blaugrana amb la multinacional Nike. De moment, però, la informació sobre els detalls del pacte, que els socis i sòcies han de refrendar a través de l'assemblea, és escassa, més enllà de la xifra de màxims que l'entitat va filtrar a alguns mitjans de comunicació: 1.700 milions d'euros. Ni tan sols el gruix dels directius coneixen les condicions de l'acord en profunditat. - Qui són els pares de Don Limpio? El calb sexy de la neteja fa 42 anys (i en bona forma)
És fort i atlètic, té una calba relluent com un terra acabat de fregar i sempre somriu. Els ulls són de color blau. Les celles, blanques, li fan conjunt amb la samarreta i els pantalons arrapats. El toc final el posa l'arracada que de l'orella esquerra i que brilla cada cop que es mou. Aquest 2024, el mític Don Limpio fa 42 anys que viu instal·lat als lineals de neteja dels supermercats catalans. Va arribar-hi el 1982 i, des d'aleshores, ha sabut mantenir el pols als altres companys de lleixa: des de Las 3 brujas fins al Cillit Bang, el KH-7 o la gamma de productes desinfectants de Sanytol. També ho ha aconseguit en altres països, sota el nom de Mr. Clean. Darrere de l'èxit hi ha el colós empresarial Procter & Gamble, que també és propietari de marques com Gillette, Oral-B, Ariel o Herbal Essences. Don Limpio és un dels actius principals de la companyia: forma part de la divisió de productes per a la llar, que aquest últim trimestre ha suposat un 36% de les vendes globals de tot el grup. El geg - El Koy Shunka ja no és el que era, és millor
Un canvi de dalt a baix. Només cal entrar per l’estreta porta, i trobar-se aquell llarg passadís a mitja penombra, per veure que el Koy Shunka no és el que era. És millor. L’arribada impressiona, genera la sensació que entres en un lloc secret. Després s’obre la sala, on al centre hi ha una imponent brasa, que cou i que fuma peixos, que veureu penjats amb ganxos. “Fixa-t'hi, no hi ha gas!”, diu el seu carismàtic cuiner i propietari, Hideki Matsuhisa, mentre obre el forn i es veu la brasa roent.