Noticias
  • Els Bombers treballen per extingir un incendi de vegetació a Palamós
    Un incendi crema des de mitja tarda una zona boscosa a Palamós. Els Bombers han rebut l'avís a les 18:31 h i a hores d'ara es treballa en l'extinció de l'incendi amb cinc helicòpters, dos avions i 18 dotacions terrestres. El foc s'ha iniciat a prop de la Riera de Canyelles i crema vegetació.
  • Guerra a la burocràcia: els vuit tràmits que el Govern vol agilitzar
    Ara mateix, si un ciutadà vol comprar-se un cotxe elèctric o instal·lar-se un punt de recàrrega a casa trigarà, de mitjana, dos anys i sis mesos a rebre l'ajut de la Generalitat. Però hi ha ajuts molts més essencials, com ara el reconeixement de la situació de dependència o del grau de discapacitat, que l'administració triga gairebé un any a resoldre. Amb la voluntat de reduir el temps d'espera, el Govern va activar un pla de xoc al novembre per agilitzar els deu tràmits amb més impacte entre la ciutadania, amb més de 650.000 sol·licituds només l'any passat. D'aquests, n'hi ha vuit que estan en fase de remodelació amb mesures implantades i que ja han donat els primers fruits, segons l'executiu català.
  • El torneig de futbol més bonic que es fa a Catalunya
    Anys enrere, quan els equips professionals no feien gires transoceàniques a canvi de bitllets, el gran atractiu de les pretemporades eren els tornejos d’estiu. El Gamper o el Teresa Herrera, que ara tenen una transcendència residual, eren cites ineludibles; també el Ramón de Carranza gadità, considerat la Champions de la canícula, que es disputava a finals d’agost i marcava l’inici de temporada.
  • Verí demoscòpic per aplanar el camí a la ultradreta
    No hi ha enquesta a la premsa sense intenció. En els sondejos electorals, l’objectiu sol ser molt obvi i bascula entre perfilar un determinat partit com a victoriós per seduir els electors que solen votar a cavall guanyador o bé fer por per generar una mobilització. Aquest dissabte, El Mundo deixava anar el següent titular de portada: “Dos terços dels espanyols creuen que els immigrants no s’integren”. L’ànim és evident: legitimar polítiques dures contra els que venen de fora. I ho fa traslladant un marc mental propi de la ultradreta, que divideix entre “nosaltres” i “ells”, amb el cinisme que comporta renyar els immigrants perquè no s’integren mentre tu mantens un relat que precisament afavoreix la segregació. Amb les mateixes dades, el diari podria haver titulat “Dos terços dels ciutadans creuen que Espanya no integra els immigrants”. No cal ni explicar per què no ho ha fet, oi? 
  • Arriba una nova calorada: aquesta setmana tornaran a assolir-se els 40 °C
    El protagonista de les pròximes jornades serà el sol, juntament amb la calor intensa, en què hi haurà un mercuri que es dispararà a partir de dimarts i que es trobarà força per sobre de la mitjana climàtica durant tota la primera quinzena del mes d'agost. Després d'un final de juliol relativament suau, fins i tot una mica fresc en alguns indrets, la canícula s'acomiadarà amb una calorada persistent provocada per l'entrada d'aire càlid provinent del nord del continent africà. Tot plegat sense cap canvi de temps destacable a la vista i amb alguns intervals de núvols inofensius.