Noticias
  • Setmana de talls ferroviaris per obres a Castelldefels: així afectaran Rodalies Sud i Regionals
    Les obres de millora a l'estació de Castelldefels tallaran durant tota aquesta setmana les línies R2 Sud i els trens regionals del sud. Per garantir el transport, des d'avui fins diumenge Renfe habilitarà un servei alternatiu en autobús. En concret, el transport per carretera s'oferirà entre les estacions de Gavà i el Garraf, amb parades a Gavà, Castelldefels, Platja de Castelldefels i Garraf. També habilitarà un autobús que farà sense parades el tram comprès entre Gavà i Sitges.
  • El BBVA modifica l'oferta pel Banc Sabadell
    Després de negar-ho nombroses vegades, el BBVA finalment ha contradit les seves paraules i ha modificat l'oferta pel Banc Sabadell. El consell d'administració del banc presidit per Carlos Torres ha decidit modificar la seva oferta pel Sabadell, que passa d'una nova acció ordinària del BBVA i 70 cèntims en efectiu per cada 5,5483 títols ordinaris del Sabadell a una proposta totalment en accions de nova emissió del BBVA, a raó d'una acció ordinària del BBVA per cada 4,8376 accions ordinàries del banc vallesà. L'entitat d'origen basc, que va condicionar l'èxit de l'opa a obtenir almenys el 50,01% del capital, necessita aconseguir suports. Aquest canvi, segons el BBVA, millora l'oferta en un 10% i millora la fiscalitat per als accionistes.
  • Per què no guanyo amb les inversions als Estats Units?
    Tot i les tensions geopolítiques, les polítiques de Trump i les notícies quotidianes, la borsa dels Estats Units continua marcant màxims històrics dia rere dia. De fet, arreu del món sembla que els mercats borsaris es resisteixin a caure de manera significativa. Tanmateix, si teniu inversions als EUA –sigui directament mitjançant accions o a través de fons d’inversió– haureu comprovat que els vostres rendiments no són tan elevats com podria semblar. Per què passa això?
  • "Quan la por que es morís ha anat perdent força he pogut obrir-me més a la meva filla"
    La meva filla està estable però no curada. Està en un moment en què la seva vida no corre perill, però el TCA –trastorn de la conducta alimentària– encara té molt força, i passa temporades en què conviure-hi se li fa complicat.
  • Una xarxa catalana d’alta velocitat i a preus públics: la recepta per acabar amb el col·lapse ferroviari?
    Trens atapeïts, retards, persones que es queden a l'andana... El col·lapse ferroviari que viu Catalunya podria tenir almenys una solució "relativament fàcil", segons l'últim informe de Comissions Obreres. A principis de mes, aquest sindicat va treure la pols a un projecte que ja havien intentat arrencar fa quatre anys, el 2021, i que ara consideren "més necessari que mai". Es tracta de fer una sacsejada als "escassos" serveis Avant actuals (que ofereixen recorreguts de mitjana distància en alta velocitat a preus regulats) per crear una xarxa pública catalana "real" de trens d'alta velocitat en recorreguts de mitjana distància, adequada a la demanda actual i que permeti a la classe treballadora i als estudiants desplaçar-se a la feina o a la universitat cada dia. I fer-ho amb places suficients i amb temps i preus competitius.