Noticias
  • Brad Pitt buida el pap sobre el seu alcoholisme: "Estava pràcticament de genolls"
    Mentre que Hollywood havia tractat tradicionalment d'amagar al gran públic totes aquelles qüestions dels seus actors i actrius que els poguessin fer semblar persones humanes en comptes de déus, ara la truita ha donat la volta i cada cop hi ha menys impediments per part de la indústria a l'hora de permetre a les seves estrelles que mostrin algunes parts de la seva vida real, malgrat que això els pugui generar alguns pics de polèmica mediàtica. Davant d'una societat més empàtica, que els jutja menys per ser humans, algunes de les icones més grosses de la meca del cinema s'atreveixen a ensenyar les ferides que els ha deixat la vida, cosa que envia un beneficiós missatge de relax a tots plegats que, subjugats a la idolatració com estem, pensem automàticament que si ens ha passat alguna cosa similar no serà tan greu si a algú tan poderós també li ha passat. És a dir, ens ajuda a no sentir-nos tan culpables per no ser perfectes en una societat tan exigent i tan competitiva com la d'aquest capitalisme
  • El Grec aixeca el teló desafiant la gravetat
    Nit d’estrena i de nervis –dels bons– a la muntanya de Montjuïc. “Qualsevol cosa pot sortir malament en qualsevol moment”, advertia l’acròbata i creador escènic Yoann Bourgeois a la presentació de Le Petit Cirque, la proposta de circ contemporani encarregada d’inaugurar la 49a edició del Festival Grec aquest dijous al Teatre Grec. Estrenat l’espectacle, ha quedat demostrat que la prudència de l’artista francès no era falsa modèstia. L’escenografia havia de funcionar com un rellotge per no desmerèixer les acrobàcies impossibles del muntatge. Res no podia fallar. I no ha fallat. Creat a sis mans per Yoann Bourgeois, la cantautora francesa Pomme i la ballarina Marie Bourgeois, Le petit cirque ha superat amb nota el repte de donar el tret de sortida al gran aparador de les arts escèniques de la capital catalana. 
  • Diàleg amb el mar a Port de la Selva (1932)
    De Josep Maria de Sagarra (Barcelona, 1894-1961) a Mirador (8-IX-1932). Des d’inicis dels anys 1920 Port de la Selva era punt de trobada d’una colla de joves periodistes inquiets que Josep Maria de Sagarra, el més veterà, agombolava. La guerra va malmetre amb la mort o l’exili les carreres de professionals renovadors i entusiastes com Josep Maria Planes, Carles Sentís, Joaquim Ventalló, Ernest Guasp, Josep Manyé (el 'Jorge Marin’ de la BBC) i altres que apareixen amb l’actriu Emma Alonso i l’escriptora Mercè Devesa, parella de Sagarra, en una jovial foto històrica. 
  • La Caixa i la seva història "prodigiosa"
    Una història "prodigiosa". És la definició que el director general de la Fundació La Caixa, Josep Maria Coronas (Tarragona, 1959), ha fet de l'entitat, durant un diàleg mantingut al Cercle d'Economia amb el president sortint, Jaume Guardiola. És una de les seves primeres actuacions públiques des que va ocupar el càrrec el passat 1 de gener. Aquest advocat de l'Estat, deixeble del seu pare, bregat en el sector públic i el privat, ha defensat el rol social de la fundació. "Hi ha una desigualtat creixent i una classe mitjana que s'està reduint progressivament. Les transferències de l'Estat redistribueixen la riquesa, sense la qual cosa la pobresa arribaria al 50%, però no arriben a tot, i una fundació com La Caixa pot aportar una gota d'aigua per reduir la desigualtat", ha explicat.
  • Anna Wintour deixa la direcció de 'Vogue USA' després de 37 anys
    Després de 37 anys com a editora en cap de l'edició nord-americana de la revista Vogue, Anna Wintour deixa el càrrec, tal com informen diversos mitjans especialitzats, però continuarà com a directora global de continguts de Condé Nast i com a directora editorial global de Vogue. Durant el seu mandat, Wintour, que és considerada com una de les personalitats més influents del món de la moda, va fer de Vogue molt més que una revista convencional i la va enlairar com una publicació amb el poder d'imposar tendències i dissenyadors.