Noticias
- Així és ‘Eternal Strands’, el videjoc que barreja el poder de la màgia i la termodinàmica
L’estudi canadenc Yellow Brick Games, fundat i liderat per veterans de la indústria com Frédéric St-Laurent B. (Assassin's Creed: Syndicate) i Mike Laidlaw (Dragon Age), desenvolupa i autopublica Eternal Strands, el seu primer títol independent. El jove estudi, nascut postpandèmia, ha acabat congregant una seixantena de desenvolupadors que miren de construir –maó a maó– noves experiències lúdiques fugint dels prejudicis de la indústria. El seu joc debut, que ha aterrat fa poc més d’una setmana a les plataformes gràficament més potents, és una proposta que agafa molt bones referències mentre mira constantment de trobar el seu punt diferencial. - "Som on hem de ser dient-nos Banc Sabadell": González-Bueno en deu frases
L'opa del BBVA ha estat protagonista en la presentació de resultats del Banc Sabadell del 2024. El conseller delegat de l'entitat vallesana ha atacat l'operació i ha exhibit optimisme respecte a un final positiu per al Sabadell. Aquestes són les seves frases més destacades: - "Odio la gent que diu que amb el Me Too s'ha anat massa lluny"
Després d'arrasar arreu del món amb la sèrie de novel·les negres protagonitzades per Erica Falck i Patrik Hedström al poble de Fjällbacka, Camilla Läckberg (Fjällbacka, 1974) va fer un gir en la seva literatura el 2019 i va iniciar una trilogia sobre la Faye, una dona obsedida per posar fi a les vides dels homes que li han fet mal. La tercera part de la sèrie, Somnis de bronze (Columna / Planeta), amb traducció al català de Marc Delgado, arriba a les llibreries amb una història carregada de venjança: convertida en una empresària d'èxit, la Faye busca el seu pare, que acaba de sortir de la presó, per matar-lo abans que ell acabi amb la vida dels que més estima. - Salvador Illa es reunirà amb la vicepresidenta de la Comissió Europea a Brussel·les
El president de la Generalitat, Salvador Illa, té en marxa una gira per Espanya amb una agenda atrafegada, però també un seguit de viatges programats per Europa. D'aquí a uns dies tornarà a Brussel·les, on ja va ser al novembre, i aquest cop es reunirà amb la vicepresidenta de la Comissió Europea, Teresa Ribera, segons ha pogut saber l'ARA. El viatge a la capital europea està programat pel 19 i 20 de febrer. Amb Rivera, Illa té previst tractar afers com l'impuls de la ciència i la recerca en descarbonització i mobilitat sostenible. Illa hi participarà amb el conseller d'Unió Europea i Exteriors, Jaume Duch. - "La Revolució Sandinista és una de les grans decepcions de la meva vida"
Al còmic Bèsties, que publica Comanegra en català (traducció de Gemma Sardà) i Astiberri en castellà, la història recent de Nicaragua, una saga familiar marcada per la traïció, l’incest, l’assassinat i l’ambició desfermada dels copresidents Daniel Ortega i Rosario Murillo pren forma d’al·legoria política en mans del periodista John Carlin i el dibuixant Oriol Malet, el tàndem de Mandela i el general i de L'art de la guerra, la historieta finalista del Premi ARA 2021.