Noticias
  • Crisi a l'ANC: Josep Costa acusa Lluís Llach de "despòtic"
    Després de la crisi dins del Consell de la República per la gestió econòmica de Toni Comín, el conflicte intern arriba a l'Assemblea Nacional Catalana. Aquest dissabte, l'exvicepresident del Parlament i ara membre del secretariat nacional de l'entitat, Josep Costa, ha decidit abandonar el plenari per les pràctiques "despòtiques", ha dit, del líder de l'ANC, Lluís Llach, i de la majoria que li dona suport a la cúpula de l'entitat.
  • Un jutge bloqueja l'accés dels homes de Musk al sistema de pagaments del Tresor
    Un jutge federal ha bloquejat aquest dissabte temporalment l'accés del departament d'Eficiència Governamental (DOGE) del magnat Elon Musk al sistema de pagaments del Tresor nord-americà. L'ordre del magistrat Paul Engelmayer, emesa de matinada, reclama a més la destrucció de qualsevol informació descarregada del sistema de pagaments per qualsevol persona que hi hagi tingut accés des del 20 de gener, dia de la investidura de Donald Trump.
  • Consells per mantenir la boca sana
    Tots sabem que raspallar-se les dents és un hàbit indispensable per cuidar la boca i evitar les càries. Aquesta no és l'única indicació, però, que hem de seguir per tenir una bona salut i higiene bucodental. L'odontòloga Núria Vallcorba, que ha estat la presidenta de la Societat Catalana d'Odontologia i Estomatologia de la Societat Espanyola de Periodòncia i Osteointegració i de la Fundació SEPA de Periodòncia i implants dentals, repassa amb l'ARA els elements indispensables per tenir una boca sana.
  • Adeu als bràquets i a les dentadures postisses: les noves tendències en salut bucodental
    Minut 77 al Santiago Bernabéu. Lamine Yamal marca un golàs per l'escaire, fa emmudir l'estadi i ho celebra ensenyant els bràquets, decorats especialment per a l'ocasió amb estrelles de color blaugrana i dissenyats per la marca TwoJeys. La imatge fa la volta al món, però malgrat l'exhibició del jove ídol blaugrana, bràquets com els seus són cada cop menys freqüents en les tendències de salut bucodental, que han canviat molt els últims anys; des del punt de vista de l'estètica, amb la proliferació dels alineadors de dents invisibles i, en el camp dels tractaments, amb l'era dels implants dentals que estan arraconant, per exemple, les dentadures postisses.
  • El secret d’una vida sana passa per la boca
    No és tan sols una qüestió estètica. Unes dents sanes són el reflex d’una bona salut general. Estudis científics realitzats les últimes dues dècades han demostrat que les malalties orals, sobretot aquelles que estan relacionades amb les genives i els inquilins que les habiten, els bacteris, poden provocar problemes a la resta de l’organisme. Així, per exemple, s’ha vist que una boca malalta pot generar des de mals de cap i problemes d’equilibri fins a un part prematur en dones embarassades o, en esportistes, lesions musculars i un baix rendiment físic. En casos més greus, pot fins i tot predisposar-nos a desenvolupar malalties cardiovasculars, diabetis, artritis i inclús càncer.