Noticias
  • L'Audiència Nacional imputa l'expresidenta d'Adif i l'exdirector general de Carreteres pel cas Koldo
    L'Audiència Nacional mou fitxa i cita com a investigats l'expresidenta d'Adif Isabel Pardo de Vera i l'exdirector general de Carreteres Javier Herrero pel cas Koldo. Tots dos hauran de declarar el 21 de juliol a les 11 hores després que el Tribunal Suprem trobés indicis de la seva participació en la presumpta trama d'adjudicacions irregulars, segons estableix el jutge Ismael Moreno en una interlocutòria.
  • L'anàlisi d'Antoni Bassas: 'El meu avi va anar al centre'
    Quan encara analitzem les reunions del PSOE i del PP d’aquest cap de setmana, recordin que demà passat, dimecres, ha de comparèixer Pedro Sánchez al Congrés per explicar les seves mesures anticorrupció. S'hi sentirà dir de tot, menys bonic. Els seus socis d'investidura, que de moment no l’han deixat caure, n'esperen explicacions. Perquè la reunió del comitè federal no va transmetre entusiasme, ni nou impuls ni il·lusió. La metàfora de “soc el capità i el capità no abandona” va sonar a Titanic. A Sánchez se li ha posat cara de perdedor. Resistent, però perdedor, més prim i passant un calvari perquè la gent de la seva confiança l’ha portat a una crisi enorme. L’única cosa que l’aguanta és que els partits que el van votar a la investidura no li han retirat el suport. I encara un altre problema per a Sánchez: té l’estat profund en contra. Ves a saber què li trauran, sigui veritat o no, perquè aquesta maniobra bruta ja l’hem vist unes altres vegades. Recordin el que va dir A
  • Illa, sobre les paraules d'Aznar: "És vergonyós amenaçar amb la presó qui pensa diferent de tu"
    "Vergonyós" i d'una "gravetat extraordinària". Així ha qualificat el president de la Generalitat, Salvador Illa, les paraules de l'expresident espanyol José María Aznar d'aquest cap de setmana en què es referia a la possibilitat que Pedro Sánchez acabi a la presó: "És vergonyós amenaçar amb la presó qui pensa diferent de tu". En una entrevista a RNE, Illa també ha carregat contra la presidenta madrilenya, Isabel Díaz Ayuso, després que hagués assegurat que si hi torna a haver un "cop" a Catalunya, aquesta vegada "ningú els podrà aturarà". Per a Illa, amb aquestes paraules la mateixa Ayuso "incentiva" el que qualifica de cop: "Sembla que troba a faltar el terrorisme al País Basc i el secessionisme a Catalunya". Alhora, ha assegurat que les paraules d'Ayuso i d'Aznar van en la línia d'una estratègia de "setge" al govern espanyol en un "moment clau de la legislatura", referint-se a la validació de la llei d'amnistia pel Tribunal Constitucional.
  • La via europea dels Comuns per intentar frenar l'ampliació de l'aeroport
    Els Comuns s'oposen a l'ampliació de l'aeroport de Barcelona, però tant a Catalunya com a Espanya es troben en una situació ingrata per intentar frenar-la: al Parlament tenen sis diputats, davant dels 42 del PSC, i al govern espanyol són el soci minoritari d'un govern de coalició al qual, amb el cas Cerdán, se li multipliquen els fronts oberts. En aquesta tessitura, el partit de Jéssica Albiach s'encomana a la Unió Europea i es prepara per activar a través del seu eurodiputat, Jaume Asens, "tots els mecanismes" per aturar l'ampliació de la infraestructura aeroportuària. Els Comuns denuncien que l'allargament de la tercera pista per rebre més vols intercontinentals incrementarà la massificació turística i les emissions contaminants, i prometen fer tot el possible perquè la Comissió Europea veti un projecte que, a més, afecta els espais naturals protegits de la Ricarda i el Remolar. "Farem servir Europa per frenar l'ampliació", sentencien fonts del partit consultades per l'ARA.
  • Retallades i busos que no passen pels carrers: aquest és el pla de Renfe pel tall a la R3
    La polèmica al voltant de la R3 no decau. I no és pels 16 mesos de talls per les obres del desdoblament, sinó pel pla alternatiu per carretera que ha de suplir el servei de trens durant aquest temps. L’11 de juny es va anunciar que es faria una inversió “sense precedents”, de 68 milions d’euros, per muntar un dispositiu de més de 100 busos que funcionarien cada dia de la setmana amb la seu principal d’intercanvis a Centelles. Aquest pla va rebre elogis tant dels municipis com de la Generalitat i fins i tot de les plataformes d’usuaris, però l’alegria va durar ben poc.