Noticias
Nuria Pla, una metgessa apassionada pel món del col·leccionisme
Ets al·lèrgic? Els pròxims tres mesos seran complicats
Alerta entre les persones al·lèrgiques al pol·len aquesta primavera, sobretot si són infants d'entre 5 i 15 anys i adults d'entre 35 i 40 anys. Després d'un hivern amb pol·linitzacions per sobre de la mitjana històrica, les pluges de les darreres setmanes i la previsió d'una primavera amb forts aiguats, els experts vaticinen pics importants i perllongats en el temps que amenacen els al·lèrgics aquesta temporada. "Fins i tot les persones que normalment no tenen al·lèrgies hauran de vigilar. Quan venen episodis forts com aquests es poden despertar noves reaccions adverses al pol·len", avisa la coordinadora de la Xarxa Aerobiològica de Catalunya (XAC) i investigadora de l'Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals de la Universitat Autònoma de Barcelona (ICTA-UAB), Jordina Belmonte.Borràs demana al TSJC que tramiti el seu indult
L'expresidenta del Parlament Laura Borràs ha demanat al Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) que tramiti el seu indult al govern espanyol, com els mateixos jutges van apuntar que proposaven a la sentència, i deixi en suspens la seva condemna fins que el govern espanyol no es pronunciï. Borràs va ser condemnada a quatre anys i mig de presó 13 d'inhabilitació, a més d'una multa de 36.000 euros, pel fraccionament de contractes al capdavant de la Institució de les Lletres Catalanes (ILC).Trump diu al líder de l'OTAN que vol annexionar-se Groenlàndia: "Crec que ho farem"
El secretari general de l'OTAN, Mark Rutte, havia arribat a Washington amb l'objectiu de convèncer Donald Trump que l'Aliança encara és necessària, però no imaginava topar-se de ple amb les aspiracions expansionistes del magnat. El president estatunidenc ha insistit al líder de l'Aliança Atlàntica que "necessita" Groenlàndia "per a la seguretat nacional" i ha parlat sobre una possible annexió: "Crec que ho farem. Realment ho necessitem per a la seguretat nacional". Groenlàndia és un territori autònom que forma part de Dinamarca, un aliat de l'OTAN. Per si a Rutte no li quedava clar què és el que vol, Trump l'ha assenyalat i ha dit: "Estic assegut amb un home que podria ser fonamental"Els escàndols de Mazón i Ayuso que compliquen la vida a Feijóo
Mentre Alberto Núñez Feijóo ha centrat la seva intervenció pública d'aquest dijous a criticar la manca de concreció de Pedro Sánchez sobre l'increment de la despesa militar després de reunir-s'hi al Palau de la Moncloa, dues carpetes espinoses han tret protagonisme a la queixa del líder del PP i als embats del seu partit contra el president del govern espanyol per les causes judicials de l'entorn de Sánchez –amb moviments sobre el cas Ábalos i el del germà de Sánchez–. Es tracta de la gestió de la DANA de Carlos Mazón, que està sent investigada judicialment pels 228 morts que va provocar, i de la que d'Isabel Díaz Ayuso durant la pandèmia, que va deixar un balanç de 7.219 morts en residències de gent gran. Una xifra que la presidenta madrilenya va rebaixar aquest dimecres, generant així una nova polèmica amb aquesta qüestió.