Noticias
  • Xoc al Senat sobre qui no inverteix prou en prevenció
    El segon episodi del xoc entre el govern espanyol i el PP al Senat per la gestió dels incendis tenia com a protagonista aquest dimecres la ministra de Transició Ecològica, Sara Aagesen, després que dimarts la ministra de Defensa, Margarita Robles, provoqués el PP amb l'exhibició de vídeos de l'UME durant cinquanta minuts intervenint en l'extinció. La vicepresidenta tercera té un perfil menys combatiu, si bé no s'ha estat de brandar que són les comunitats autònomes les que tenen les competències en medi ambient i gestió forestal. "Qualsevol pacte ha de tenir dotació pressupostària i ha de ser una feina conjunta amb mesures i actuacions que puguin significar un canvi i siguin implementades en el marc competencial que tenim", s'ha escudat Aagesen, després d'escoltar com els grups polítics li exigien recursos si vol que s'avinguin al pacte d'estat contra l'emergència climàtica que ha plantejat Pedro Sánchez.
  • On passen les vacances George Clooney i Leonardo DiCaprio? Així són les cases d'estiu dels famosos
    El concepte de segona residència es queda petit per a la majoria dels famosos i les mansions o cases on solen passar els estius. Les celebrities d'abast mundial no són gaire originals a l'hora de triar els seus destins vacacionals i, majoritàriament, es decanten per entorns exclusius que els garanteixen privacitat. Passa el mateix amb les seves cases: tenen tota classe de serveis i són infranquejables pels ulls dels curiosos.
  • "El ball ha d'estar present a les escoles"
    “Des de ben petitet he escoltat música a casa, perquè als meus pares sempre els ha agradat molt. Tampoc faltava als viatges en cotxe. Quan tenia uns 15 anys, ells van començar a ballar al Centre Cívic Sant Martí, el meu barri de Barcelona de tota la vida. Els balls de saló els van unir encara més i van fer un grup d’amics molt maco. Vist ara com a adult, crec que el ball els va canviar la vida. I un dia em van preguntar si volia anar a ballar amb ells”, recorda Àlex Morales, que d'adolescent no podia imaginar que aquella invitació acabaria marcant també la seva vida. Dedicar-se llavors professionalment al ball no entrava, però, en els seus plans, perquè el que volia des de nen era ser futbolista. Tot i això, quan va arribar el moment de triar estudis universitaris, va optar pel món de l’educació, l’altra vocació seva. De naturalesa inquieta, no n'hi va haver prou amb una carrera. “A mi sempre m’havia agradat ensenyar. Amb 16 anys em vaig treure el títol de monitor de lleure i vaig t
  • Alemanya recupera el servei militar per fer front a l'amenaça russa
    El govern alemany ha aprovat aquest dimecres el projecte per recuperar el servei militar amb el propòsit d'augmentar en 80.000 els soldats actius actualment. Volen disposar de 260.000 soldats per poder fer front a les amenaces de seguretat que suposa Rússia després de la invasió d'Ucraïna. En principi el reclutament del personal es limitarà a voluntaris, però el text obre la porta al fet que es faci obligatori.
  • Paolo Sorrentino estrena a Venècia la seva millor pel·lícula des de 'La gran bellesa'
    Una de les principals apostes de la 82a Mostra de Venècia apunta a la seva reivindicació com a aparador privilegiat del millor cinema italià. Acostumat a veure com els grans cineastes del país, com ara Nanni Moretti o Alice Rohrwacher, presenten les seves obres a Canes, aquest any el veterà festival italià aposta pel talent local, començant per Paolo Sorrentino. Malgrat ser una presència habitual en el certamen francès, el director de La gran bellesa ha inaugurat aquest any la Mostra amb La grazia, un film que eixampla l’aproximació de Sorrentino a l’univers de la política, un territori que ja va satiritzar a Il divo (2008) i a Silvio (i els altres) (2018), dos retrats paròdics de Giulio Andreotti i Silvio Berlusconi. A la roda de premsa de presentació de La grazia a Venècia, Sorrentino ha manifestat el seu interès a fer una pel·lícula política “en un moment històric en què l’ètica sembla una cosa opcional, esquiva, opaca o invocada només per raons instrumentals”.