Noticias
La reforma que vol aplicar Von der Leyen per evitar els vetos d'un altre Orbán
Ursula von der Leyen vol evitar més potencials casos com els de Viktor Orbán. El primer ministre d'Hongria en funcions ha bloquejat contínuament mesures que compten amb un gran consens a la Unió Europea, sobretot les relatives a ajudar Ucraïna i sancionar Rússia. El fet que sigui obligatòria la unanimitat per tramitar mesures en política exterior ha donat l'oportunitat al líder d'extrema dreta i pro-rus de vetar tot sol normatives que la resta de socis europeus volien aprovar. Per això, després de la victòria del conservador Péter Magyar a les eleccions hongareses, la presidenta de la Comissió Europea ha advocat per retirar la unanimitat en camps com el d'afers estrangers.
El '30 minuts' immortalitza el drama de Rodalies
Diumenge a la nit, el 30 minuts va condensar el drama de Rodalies, tant des d’una perspectiva històrica com des de l’anàlisi de la situació actual. Que la cronologia del mal servei de la Renfe es remuntés al 1988 va ser un acte de justícia amb tots els usuaris que van patir les greus deficiències de la Renfe en silenci i amb resignació en aquella època. De fet, el reportatge anava jugant amb els salts al passat i mostrava com, des d’aleshores, tot ha anat de mal en pitjor. Les imatges del 1988 i el 2026 de Josep Maria Romeu, el portaveu de la primera plataforma d’usuaris de la Renfe, ho demostraven. Un recurs excel·lent. Les imatges d’arxiu de TV3 esdevenien una prova demolidora dels greuges que han patit els catalans amb la precarietat del servei. Les notícies per accidents, desgràcies, incendis i avaries s’anaven acumulant i succeint, i això ho convertia en una pel·lícula dels fets molt reveladora. De fet, t’adonaves de fins a quin punt el progrés tecnològic a l’abast dels ciutad
Péter Magyar acusa el govern Orbán de destruir documents secrets del ministeri d'Exteriors
Escudat per divuit banderes hongareses i dues de la Unió Europea, el guanyador de les eleccions legislatives a Hongria, Péter Magyar, ha acusat el govern de Viktor Orbán d'estar destruint documents. En la seva primera roda de premsa, en què ha desgranat les grans línies del futur govern, el futur primer ministre ha lamentat que Hongria no tindrà una transició normal: "Hi havia rumors que el ministre d'Exteriors, Péter Szijjártó, havia desaparegut. Però m'acaben d'informar que ha reaparegut i que ara mateix és al ministeri i està destruint documents", ha denunciat. I ha detallat que han rebut la informació per part d'una persona des de dins del ministeri. "Sabem que han estat destruint documents, com en l'era comunista", ha criticat. Sens dubte, a les parets de la cancelleria hongaresa hi ha d'haver documentació comprometedora. "Hi ha moltes coses que no sabem: tractats internacionals, decrets governamentals confidencials, documents classificats que han signat i que no tenim ni idea de què són..."
El temps mogut i els migdies frescos no tindran continuïtat
El contundent canvi de temps que va arrencar diumenge ha mantingut els termòmetres a ratlla aquest dilluns, en què l'ambient ha estat fresc en general, i fins i tot fred a primera hora. Tan sols a la Costa Daurada i al litoral de l’Ebre les màximes han rondat els 20 °C per efecte del vent de mestral reescalfat. Tot plegat després que entre diumenge i dilluns la pluja hagi escombrat tot el país, amb acumulacions d’entre 5 i 20 l/m². I el vent ha bufat amb ganes als extrems, especialment a l’Alt Empordà, on destaquen els 151 km/h assolits a Portbou o els 107 del pantà de Darnius-Boadella.
El líder de la xarxa de pederàstia que va violar una menor a càrrec de la Generalitat accepta 83 anys de presó
Teófilo L.M., l'electricista que liderava des del Raval de Barcelona una macroxarxa de pederàstia, ha confessat els fets i ha acceptat una condemna de 83 anys de presó. Ho ha fet després de tancar un pacte amb la Fiscalia i l'acusació particular que representa a la menor a qui va violar mentre estava sota la guarda de l'antiga Direcció General d'Atenció a la Infància i l'Adolescència (DGAIA). De fet, l'escàndol que va suposar aquest cas amb almenys una trentena d'homes implicats va desencadenar el procés per la refundació de la DGAIA en l'actual direcció general de Protecció i Atenció a la Infància i l'Adolescència (DGPPIA).
25/04/1986 