Noticias
Foment culpa el debat de la reducció de jornada de la caiguda dels convenis col·lectius
La negociació col·lectiva és l'espai on els representants dels treballadors i les empreses seuen per negociar tots els aspectes de les condicions laborals; des dels salaris fins a les vacances passant pels horaris. Aquests acords es tanquen a través dels convenis col·lectius, una fórmula que, precisament, va experimentar una caiguda del 16,89% a Catalunya en l'últim any. La patronal Foment del Treball ha apuntat que el 2025 es van registrar al Principat un total de 310 convenis que van afectar 611.698 empleats i 64.153 companyies. Les dades s'inclouen en el seu darrer Informe del mercat laboral i la negociació col·lectiva, que ha publicat aquest dijous.
Prohibir a les tecnològiques que accedeixin als nostres fills
Aquesta setmana Pedro Sánchez ha anunciat que prohibirà "l’accés a les xarxes socials als menors de 16 anys" en una cimera internacional a Dubai. L’anunci ha aixecat reaccions, de fet tantes que fins i tot Elon Musk, a X, ha titllat Sánchez d’autèntic "totalitari". La reacció de Musk és significativa perquè vol dir que el missatge de fons ha arribat: plataformes tecnològiques, no us permetrem fer més diners a costa de la salut i el benestar dels nostres fills. Per a mi, aquest és el primer missatge que hauria d’arribar arreu. El segon missatge clar és que ens hem equivocat facilitant l’accés indiscriminat a les xarxes socials tan d’hora i cal revertir una situació que fa massa que dura i que té més perjudicis que beneficis. Necessitem un canvi de cultura en la nostra relació amb la tecnologia digital. Les dades de temps d’ús (més de 5 hores diàries) i el seu impacte directe en el desenvolupament dels menors, d’edat d’arribada (mitjana d’11 anys), d’amplificació de conduc
Victòria moral per a Puigdemont, Comín i Ponsatí
Dimarts els vaig dir que l’Estat ha de compensar els perjudicis que Renfe i Adif, com a braços no-executors del ministeri de Transports, estaven causant a l'economia catalana. Dèiem que les obres de Rodalies no són ràpides, d’acord, però les compensacions econòmiques extraordinàries sí que podien ser ràpides. Doncs bé, avui és notícia que el Govern reclamarà a l’Estat que pagui la factura del caos ferroviari. Quina factura? Doncs algunes partides són molt clares: la gratuïtat del servei de Rodalies decretada fins a final de mes, o el cost de l’aixecament de les barreres dels peatges de la C-32, o el cost de la contractació d’informadors a les estacions o d’autobusos i conductors de les línies de Rodalies que ara han d’anar en bus.
El Brasil més femení ocupa l’Ateneu Popular Nou Barris
Barcelona tornarà a bategar al ritme del Brasil durant la sisena edició del Festival Sereia, que se celebrarà del 6 al 8 de febrer a l’Ateneu Popular Nou Barris. La cita posa el focus en la força femenina de la música popular brasilera amb una programació que combina concerts, dansa, tallers i espais de formació que acosten la cultura brasilera a la ciutat.
Una nova flotilla amb tres mil participants sortirà des de Barcelona cap a Gaza el 29 de març
La Global Sumud Flotilla està organitzant una nova missió cap a la Franja de Gaza aquesta primavera. Segons han anunciat aquest dijous en una roda de premsa des de Sud-àfrica, la missió estarà formada per tres mil participants d'unes 100 nacionalitats diferents i un centenar de vaixells, que portaran als palestins ajuda humanitària i personal especialitzat –sanitaris, investigadors en crims de guerra i enginyers– per intentar trencar el setge israelià. Preveuen que la flotilla surti del port de Barcelona el 29 de març i que en el trajecte s'hi vagin sumant embarcacions. En paral·lel han anunciat també un comboi terrestre, amb material i especialistes, que intentarà arribar fins al pas de Rafah, a la frontera entre Gaza i Egipte.
28/11/1985 