Noticias
  • Renfe abandona el 'low cost' entre Barcelona i Madrid
    Canvi d'estratègia en el corredor d'alta velocitat entre Barcelona i Madrid, el principal de tot Espanya. Renfe abandona el low cost després de tots els problemes que han donat els trens Talgo que operaven aquest servei i que van obligar a suspendre temporalment la circulació a finals de juliol. A la resta de corredors on operen els AVLO, els que connecten Madrid amb Andalusia i Galícia, l'operador ferroviari mantindrà el servei de baix cost, tot i estar operats amb el mateix model de Talgo.
  • Detenen un home per la mort d'un altre en un institut abandonat de Badalona
    Els Mossos han detingut un home per la seva vinculació amb la mort d'un altre aquest dijous al matí a Badalona. El crim s'hauria produït en el transcurs d'una baralla a l'antic institut B-9, tal com ha anunciat l'Ajuntament de Badalona a X. Es tracta d'una instal·lació abandonada l'any 2011, quan es va tancar el centre educatiu, on actualment malviuen més d'un centenar de persones.
  • 'A la contra', per Ferreres 29/08/2025
  • L'activitat econòmica i la descarbonització impulsen el consum elèctric català
    La indústria s'ha convertit en el gran motor del consum elèctric de Catalunya, que clarament lidera la despesa en electricitat a l'estat espanyol. I dins d'aquest consum elèctric, destaca especialment la província de Barcelona, segons es desprèn de les dades publicades per la Comissió Nacional dels Mercats i de la Competència (CNMC), recollides per la companyia Papernest, especialitzada en l'assessorament i gestió de subministraments. De fet, fonts del sector apunten que l'augment del consum elèctric industrial obeeix, en principi, al creixement de l'economia –el PIB català ha crescut per sobre de la mitjana espanyola des del quart trimestre del 2023 i, sobretot, europea, ja que la debilitat econòmica d'Alemanya i França ha frenat el creixement de la UE.
  • Menys pobresa, però més desigualtat
    Per primera vegada el nombre de multimilionaris al món (persones amb patrimonis nets de més de 1.000 milions de dòlars) ha superat els 3.000. Això en un context de creixement que ha fet perdre una petita porció de riquesa a l'1% de la població mundial més rica. Al mateix temps, els últims anys s'ha reduït la pobresa a escala mundial, però la crisi de la covid va frenar aquesta tendència i ha fet incrementar la desigualtat econòmica i social dins d'alguns països. En aquest dossier repassem la llista de les persones més riques per continents i mirem quines ho són per herència i quines per mèrits propis.