Noticias
Tot el que sabem de Forestalia, l'última ombra de corrupció sobre el govern espanyol
Forestalia és una gran empresa aragonesa d'energies renovables que al Camp de Tarragona coneixen bastant bé: pretenia impulsar una línia d'alta tensió de 287 quilòmetres, 181 dels quals en territori català, per fer arribar l'electricitat des de l'Aragó fins a Catalunya. Un projecte, polèmic al seu dia, que avui ja és història. Els maldecaps per a la companyia, però, no s'han acabat i ara la polseguera la genera un presumpte cas de corrupció ambiental que, de moment, s'ha saldat amb sis detencions.
10 llocs on sopar a Gràcia sense equivocar-te: bodegues de tota la vida i restaurants amb caràcter
Qui no ha sortit mai a prendre alguna cosa pel barri de Gràcia de Barcelona? És un dels més populars de la ciutat pel que fa a la vida nocturna i també un dels que més visiten els turistes, però a vegades costa triar un restaurant on sopar a Gràcia. La fama del barri ha fet que s'hi multipliqui l'oferta gastronòmica. Hi trobareu molts llocs on menjar semblants als que podríeu veure als carrers de qualsevol altra ciutat europea, però a Gràcia encara hi resisteixen bodegues de tota la vida i restaurants amb una trajectòria consolidada.
Kevin Spacey, Alec Baldwin i el Petit Nicolás, els nous fitxatges de 'Torrente presidente'
Després de setmanes d'antipromoció, sense entrevistes ni tràilers ni projeccions de premsa, l'estrena aquest divendres de Torrente presidente ha esquinçat de cop el vel de secretisme que envoltava la sisena entrega de la saga creada per Santiago Segura. Les noves aventures del caspós pseudopolicia abracen definitivament la paròdia de l'actualitat política que ja s'insinuava en les al·lusions al Procés de Torrente: Operación Eurovegas (2014), però aquesta vegada amb la ultradreta espanyolista com a principal objectiu. Segura converteix el seu personatge en candidat inesperat del partit en ascens Nox, versió fictícia de Vox que aprofita la retòrica ofensiva i incorrecta de Torrente per créixer a les enquestes.
Relacions trencades, promeses incomplertes, intuïció i el retorn de la diversió al Barça
Joan Laporta va encetar la seva segona etapa com a president del Barça encapçalant una expedició a París a la recerca d'una remuntada quimèrica a la Champions –els blaugranes havien caigut 1-4 contra el PSG a l'anada dels vuitens de final– d'un equip capitanejat encara per Lionel Messi i amb Ronald Koeman a la banqueta. El primer va acabar marxant a l'estiu entre llàgrimes i s'ha convertit en un dels noms de la campanya, especialment pel foc creuat entre Xavi Hernández i Laporta, i el segon va allargar el seu periple com a entrenador per acabar sortint per la porta del darrere. Com Xavi, el seu relleu i que també va sortir enfrontat amb l'expresident abans de l'arribada de Hansi Flick. Si bé entre les principals ombres del segon mandat de Laporta hi ha haver partit peres amb llegendes del club com Messi, Koeman i Xavi, en el fitxatge de l'entrenador alemany radica el seu èxit més gran.
Trump autoritza la compra de petroli rus en plena escalada del preu dels hidrocarburs
Vladímir Putin sembla ser, de moment, un dels grans beneficiats per la guerra dels Estats Units i Israel contra l'Iran. El departament del Tresor dels EUA ha anunciat que autoritzarà temporalment la compra d'aquell petroli rus que estigui en trànsit. És a dir, Washington ha emès una exempció, per ara de 30 dies, de les sancions que impedien comprar hidrocarburs russos com a càstig per la guerra a Ucraïna. La mesura té com a objectiu frenar l'escalada del preu del cru, que aquest dijous es va disparar més d'un 9% després de dies de pujades.
13/12/1951 