Noticias
Dimiteix el cap de la lluita contra el terrorisme dels EUA: "L'Iran no suposava cap amenaça imminent"
La tercera setmana de la guerra contra l'Iran arriba amb la renúncia del cap del centre nacional de la lluita contra el terrorisme dels Estats Units, Joe Kent. Es tracta de la primera baixa pública dins de l'administració pel desacord amb el conflicte i per l'incompliment de Donald Trump de la seva promesa d'America First. "L'Iran no suposava cap amenaça imminent a la nostra nació i queda clar que vam començar aquesta guerra per la pressió d'Israel a través del seu lobby americà" ha escrit Kent en el seu comunicat publicat aquest dimarts a les xarxes, on assegura que no pot "mantenir la consciència tranquil·la" donant suport a l'administració.
Caixa Enginyers guanya 26,5 milions d'euros el 2025, un 11% més
Caixa Enginyers va guanyar 26,5 milions d'euros el 2025, un 11% més, aconseguint resultats històrics per tercer any consecutiu. Amb tot, el context global d'incertesa també ha afectat els comptes de l'entitat: "Els tipus d'interès han anat a la baixa i això ens ha tocat, som banca i, per tant, no som aliens al que passa al mercat, el nostre escenari per al 2026 és de manteniment de tipus tal com es va tancar el 2025, estem satisfets perquè hem pogut compensar la reducció de tipus amb altres factors, com la contenció de despesa", ha assegurat el director general de l'entitat, Juanjo Llopis, durant la presentació dels resultats aquest dimarts. Aquests resultats han estat els primers d'un exercici complet amb Llopis com a director general, que a principis de l'exercici va agafar el relleu a Joan Cavallé.
L’apocalipsi transformadora de Sol Picó
Sol Picó tanca una etapa amb el seu primer espectacle a la Sala Gran del Teatre Nacional. Un espectacle que és comiat o, com diu ella, transformació. I arriba amb una apocalipsi personal plena de força, entrega i magnífiques coreografies.
Hi ha més pol·len que mai a l'aire? Així encaren els al·lèrgics l'arribada de la primavera
Al llarg del mes de març és habitual que l'inici de la pol·linització d'arbres com el plataner, el salze i l'om anunciï l'arribada de la primavera. Però, alhora, arriba un moment crític per a les persones al·lèrgiques, que han de començar a prendre precaucions per minimitzar els símptomes provocats pel pol·len. Aquesta vegada les temperatures baixes que han marcat l'inici de l'any han provocat que els pòl·lens hivernals –del xiprer, el freixe o l'avellaner– no hagin alliberat pol·len fins a finals de febrer –una mica més tard del normal– però que, en canvi, s'hagin superat les mitjanes històriques registrades des de l'any 1994 arran de l'abundància d'aigua.
Israel assegura haver matat Ali Larijani, cap de Seguretat Nacional de l'Iran
El ministre de Defensa d’Israel, Israel Katz, ha assegurat que el líder de seguretat iranià Ali Larijani ha mort en els atacs sobre Teheran durant la nit de dilluns a dimarts. Tanmateix, la mort de Larijani no està confirmada de manera independent, i fins ara l’Iran no n’ha fet cap valoració oficial. Diversos mitjans assenyalen que el seu estat continua sent incert. Pocs minuts després de les paraules del ministre de Defensa israelià, Larijani ha publicat un tuit al seu perfil d'X: "Amb motiu de la cerimònia funerària dels guerrers de l'Armada de la República Islàmica de l'Iran: el seu record sempre serà als cors de la nació iraniana, i aquests martiris establiran els fonaments de l'Exèrcit de la República Islàmica en l'estructura de les forces armades durant molts anys. Demano a Déu Totpoderós que concedeixi a aquests estimats màrtirs els rangs més alts".
19/03/1949 