Noticias
Espanya tanca l'espai aeri als avions que participen a la guerra
Al rebuig del govern espanyol a l'ús de les bases nord-americanes de Rota i Morón per operacions que tinguin a veure amb la guerra a l'Iran –continuen actives per a la resta d'activitats– s'hi suma ara el tancament de l'espai aeri als avions que participin en el conflicte a l'Orient Mitjà. Amb aquesta decisió, l'Estat ha fet un pas més en el seu "no a la guerra". "Tothom sap quina és la posició d'Espanya. No s'autoritza l'ús de les bases i, per descomptat, no s'autoritza l'ús de l'espai aeri espanyol per a actuacions que tenen a veure amb la guerra a l'Iran", ha afirmat la ministra de Defensa, Margarita Robles, en una atenció als mitjans de comunicació aquest dilluns al matí.
Sense indemnitzacions fixes per a les víctimes de pederàstia: així és l'acord entre l'Església i l'Estat
El govern espanyol, la Conferència Episcopal Espanyola (CEE) i la Conferència Espanyola de Religiosos han firmat aquest dilluns, a la seu del Defensor del Poble, el protocol per indemnitzar les víctimes d'abusos sexuals i pederàstia. Es tracta del sistema per reconèixer i reparar les víctimes per a les quals ja no és possible la via judicial i que estava pendent de detallar des de principis de gener. Finalment, en el text no s'hi ha inclòs cap xifra orientativa d'indemnització. "Hem volgut excloure la referència a barems i quantitats econòmiques. En això hem estat d'acord totes les entitats", ha assegurat Luis Argüello, president de la CEE en una roda de premsa posterior a la signatura. Segons el ministre de Presidència i Justícia, Félix Bolaños, és positiu per a les víctimes que no hi hagi "un llindar mínim i màxim" perquè implica que no es limiten les indemnitzacions. "És una bona notícia que s'estudiï cas a cas", ha afegit. Les sol·licituds es podran presentar a partir del 15 d'abril
El govern espanyol avisa grans immobiliàries i fons de l'obligatorietat d'acceptar la pròrroga dels lloguers
El ministeri de Drets Socials, Consum i Agenda 2030 ha enviat aquest dilluns una carta a grans immobiliàries i fons d'inversió per tal d'indicar-los que els contractes dels seus inquilins que caduquin entre el 22 de març de 2026 i el 22 de desembre de 2027 hauran de ser prorrogats sempre que ho sol·licitin. El text enviat pel govern s'ha dirigit a tretze grans tenidors que concentren més de 100.000 habitatges a tota Espanya, segons ha informat el ministeri liderat per Pablo Bustinduy. Així, la missiva recorda a aquestes empreses que la pròrroga dels contractes de lloguer serà obligatòria un cop l'arrendatari la sol·liciti, segons el recent reial decret llei aprovat pel consell de ministres i que de moment no compta amb una majoria parlamentària suficient per ser convalidat al Congrés.
L'exconseller Roger Torrent fitxa per una companyia d'internacionalització industrial
L'agència d'internacionalització d'empreses industrials, The Big Move, ha fitxat l'exconseller d'Empresa i Treball, Roger Torrent, pel seu consell assessor. Fundada per Quico Ramió, aquesta companyia treballa amb empreses industrials que busquen créixer internacionalment i reduir els costos i els riscos. L'empresa les acompanya en tot el procés d'obertura de nous mercats, des de l'anàlisi inicial fins a l'activació comercial mitjançant un marc metodològic que integra anàlisi, definició, testatge i desenvolupament de mercat.
Quan l'endarreriment de l'amnistia ja li va bé a Sánchez
En una entrevista d’ahir a La Vanguardia, el president del PP, Alberto Núñez Feijóo va afirmar que Pedro Sánchez està endarrerint l’aplicació de l’amnistia a Carles Puigdemont. No és nou. Ja abans Feijóo havia dit que Sánchez ha enganyat Carles Puigdemont amb la llei d’amnistia.
16/07/1939 