Noticias
  • La relació malaltissa de ‘La Razón’ amb l’atur
    Avui he fet un experiment. Llegia el titular de La Razón que diu “L’atur baixa en 4.846 persones al setembre però l’ocupació només creix en les grans empreses”. Som al final de la campanya d’estiu, així que es normal que baixin les contractacions a l’hostaleria i la restauració. A La Vanguardia, de fet, el to és molt diferent: “L’ocupació registra el millor setembre si s’exclou la pandèmia”. És un patró patològic: des que Sánchez governa, hi ha una llei no escrita segons la qual cada notícia positiva sobre l’atur ha de tenir el seu però. Tant se val que la taxa durant els mandats de Sánchez hagi baixat de més d’un 15% a un 10,9% i que la previsió sigui arribar al dígit únic abans d’acabar l’any: el diari ha de deixar sempre la seva objeccioneta, no fos cas.
  • Iogurt de formigues, la recepta oblidada dels Balcans que han recuperat els científics
    L'1 de gener del 2018 la Unió Europea va reconèixer els insectes com a aliments. Des de llavors, ha plogut molt i s'han estat buscant maneres d'introduir aquesta proteïna nutritiva i més sostenible en formats que generessin menys rebuig a la població, sigui en forma de farina, galeta o barretes. Els insectes formen part amb normalitat de la dieta de molts indrets del planeta, sigui a Amèrica o l'Àsia. Però ara una recerca científica ubica al continent europeu una recepta gairebé oblidada. Als Balcans i a Turquia, era comú fer iogurt de formigues.
  • Pols amb Espanya per Lamine Yamal: De la Fuente el convoca i el Barça diu que està lesionat
    El Barça ha anunciat aquest divendres que Lamine Yamal torna a patir molèsties al pubis i es perdrà el partit contra el Sevilla d'aquest cap de setmana. El club estima que el jove extrem català estarà entre dos i tres setmanes de baixa. La recaiguda de Lamine Yamal coincideix amb la nova convocatòria de Luis de la Fuente, que aquest migdia ha anunciat que comptava amb el de Rocafonda pels partits de la setmana vinent. Val a recordar que, ara fa tan sols unes setmanes, Hansi Flick va criticar en roda de premsa com s'havia tractat a Lamine Yamal durant l'última convocatòria. Finalment, l'extrem blaugrana no viatjarà amb el combinat estatal.
  • Trump dona temps fins diumenge a Hamàs per acceptar el seu pla per a Gaza
    Al president dels Estats Units, Donald Trump, sembla que se li acaba la paciència. Dilluns va presentar, des de la Casa Blanca i al costat de Benjamin Netanyahu, el seu denominat pla de pau per a la Franja de Gaza, i des de llavors espera la resposta de Hamàs. En aquell moment va dir que els donava "tres o quatre dies". Però avui ha posat un termini més acurat: diumenge a les 18 hores de Washington, la mitjanit a Catalunya. Si no, ha avisat, "es desfermarà un infern com mai s'ha vist" contra el grup islamista palestí.
  • Gaza: dos anys de guerra
    Dimarts farà dos anys de l'atac de Hamàs que va provocar la guerra d'Israel contra Gaza. La situació a la Franja ja fa mesos que està al límit. Més de 60.000 morts, molts d'ells infants, una part dels quals ha mort de fam. A l'espera del que pugui passar els pròxims dies, si Hamàs acaba acceptant el polèmic pla de pau proposat per Trump i Netanyahu, fem una revisió de quina és la situació el dia d'avui.