Noticias
La futura estació de Sants redibuixa els accessos a l'AVE i Rodalies
Rafael Aranda, Carme Pigem i Ramon Vilalta tenen entre mans el seu projecte més exigent, l’ampliació i renovació de l’estació de Sants, en el moment de més intensitat de la seva trajectòria, amb projectes en diferents fases a Dubai, la Xina, Mèxic, França, Albània, Portugal i Taiwan, entre d’altres. “Sants és un projecte d’una gran complexitat, no n’havíem tingut mai sobre la taula un d’aquesta envergadura”, afirma Vilalta. “Estem treballant en una infraestructura de gran complexitat, que no para durant les obres, i això fa molt difícil la feina”, assenyala. A més, en paral·lel a les primeres fases del seu projecte –que ara se centra en la recuperació de l’entorn, especialment l’emblemàtica plaça dels Països Catalans, i en els nous vestíbuls d’alta velocitat i Rodalies–, Adif està executant una trentena de petits projectes de millora de les instal·lacions.
Carles III ha pagat més de 34 milions d'euros en impostos des que és al tron
El rei Carles III ha pagat més de 34 milions d'euros en impostos des que va accedir al tron arran de la mort de la reina Elisabet II, segons ha revelat aquest dijous a la nit el Palau de Buckingham, en el que un portaveu ha assegurat que és "un exercici de transparència sense precedents". És la primera vegada que la casa reial britànica publica la factura fiscal personal del monarca. Des del 1993, els sobirans paguen voluntàriament impostos sobre la renda i les plusvàlues. Legalment, però, no hi estan obligats.
Neurosi col·lectiva (1903)
De l’article –traducció pròpia– d’Ezequiel Boixet, Juan Buscón (Lleida, 1849 - Barcelona, 1916), a La Vanguardia (12-V-1903). Aquest escriptor i periodista va ser molt popular a la seva època per la columna que, amb el pseudònim Juan Buscón, publicava cada dia sota la rúbrica “Busca buscando” en el diari dels Godó. Aquesta peça és una de les Boixet que va escriure sobre la neurosi. En una esmentava líders neuròtics que havien incidit en la història, entre els quals destacava Napoleó.
Estats Units va posar en el punt de mira Zapatero?
El llibre no pot ser més oportú: el periodista i subdirector de Vozpópuli, Isaac Blasco, acaba de publicar el llibre Zapatero, a la diana de Trump (2026, Última Línea). És el primer sobre la ja controvertida figura de l’expresident espanyol arran de la investigació que té oberta a l’Audiència Nacional i versa precisament sobre el rol que adopta Zapatero després de ser president i passar esporàdicament pel Consell d’Estat. Blasco l’ha presentat aquest dijous a Madrid, a la llibreria El Halcón Maltés, que de seguida ha quedat petita per l’afluència de gent.
Joc de trons sense precedents al bàsquet europeu
La junta de l’Eurolliga es reuneix aquest divendres per donar tots els detalls de la pròxima temporada. A aquesta trobada, els equips hi arriben en situacions molt diverses, tant si estan compromesos durant deu anys amb la competició continental, com el Barça, com si es troben en plenes negociacions. N’és un exemple el Reial Madrid. Amb la mirada posada en la competència, ja sigui en les competicions de la FIBA Europe o en una hipotètica lliga europea de l’NBA, el club blanc tenia fins al 30 de juny per donar resposta a l’Eurolliga. En cas de no renovar la llicència, afrontaria una pèrdua de 30 milions d’euros. Segons ha pogut saber l'ARA, aquesta renovació a 10 anys es farà efectiva demà divendres.
20/02/1898 